در ماه نوامبر انجام شد

فعالیت کارخانه هند در اوج

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های هند در ماه نوامبر با سریع‌ترین سرعت خود در سه ماه گذشته افزایش یافت که نشان‌دهنده تقاضای انعطاف‌پذیر با توجه به وخامت شرایط اقتصادی جهانی بود زیرا تورم هزینه ورودی به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، تورم مصرف‌کننده در بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب آسیا در اکتبر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و به ۶.۷۷ درصد از بالاترین رقم ۵ ماهه سپتامبر یعنی ۷.۴۱ درصد رسید که نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها ممکن است تعدیل شود و کمکی به تولیدکنندگان کند.

شاخص مدیران خرید تولیدی در ماه گذشته به ۵۵.۷ در مقایسه با ۵۵.۳ در ماه اکتبر افزایش یافت و هفدهمین ماه متوالی از گسترش تولیدات تولیدی در سراسر هند را رقم زد.

پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در اس‌اندپی گلوبال اظهار کرد: بخش تولید هند در ماه نوامبر علاوه بر ترس از رکود و چشم‌انداز بدتر برای اقتصاد جهانی به عملکرد خوب خود ادامه داد. تقاضای قوی، به‌ویژه برای کالاهای مصرفی و واسطه‌ای و بازاریابی، زیرشاخص میزان سفارش‌های جدید را به بالاترین سطح سه ماهه رساند. تقاضای بین‌المللی برای هشتمین ماه متوالی و با سرعتی مشابه با اکتبر افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نهاده‌ها با کمترین سرعت در ۲۶ ماه گذشته افزایش یافت و باعث ایجاد آرامش برای تولیدکنندگان شد. این منجر به بهبود اعتماد کلی کسب وکار شد و زیرشاخص تولید آتی به بالاترین حد خود از فوریه ۲۰۱۵ رسید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401091207598
  • خبرنگار : 50105