یک مسئول مطرح کرد:

آشنا نبودن معلمان با روش های تدریس از مشکلات کلاس های چندپایه در خراسان شمالی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: عدم آشنایی معلمان با روش های تدریس از مهمترین مشکلات کلاس های چندپایه در این استان است.

عصمت بدخشان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در این استان بیش از ۱۵ هزار دانش آموز ابتدایی در کلاس های چند پایه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: تعداد کلاس های چند پایه در این استان ۱۲۰۰ کلاس درس در قالب ۹۰۰ آموزشگاه است.

وی افزود: بیشترین کلاس های چند پایه استان در شهرستان شیروان و کمترین آن ها در شهرستان گرمه است.

به گفته بدخشان، اغلب مدارس عشایری نیز به صورت چند پایه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در کلاس های چند پایه باید بیش از ۴۷ عنوان درسی تدریس شود، تصریح کرد: مدیریت زمان برای تدریس دروس، یکی از مشکلات معلم ها در این کلاس ها است. از سوی دیگر، مدیریت کلاس های چند پایه توسط معلم از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در خراسان شمالی ۸۰ راهبر آموزشی وجود دارد که آن ها نظارت های لازم را بر روی کلاس های چند پایه انجام می دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی به منظور ارائه روش های نوین آموزشی برای مدیریت کلاس ها برای معلم ها برگزار می شود، گفت: در همین راستا طی یکی دو هفته آینده یک مدرس کشوری آخرین یافته ها را به معلم های آموزشگاه ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه اکثر نیروهای جدید به علت اینکه امتیازات آن ها پایین است برای تدریس به مناطق محروم، مرزی و کلاس های چند پایه فرستاده می شوند، اظهار کرد: ۱۱ سرگروه چندپایه در این استان فعالیت دارند که آن ها تجربه تدریس در کلاس های چند پایه را دارند و آن ها نیز آموزش های لازم را به معلم های این مدارس ارائه می دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401090906130
  • خبرنگار : 50046