استاندار خراسان شمالی:

لازمه تحقق برنامه هفتم توسعه، آسیب شناسی و رفع موانع است

استاندار خراسان شمالی گفت: در روند تنظیم برنامه های توسعه کشور تا به امروز برخی مسائل در حال تکرار هستند اما رویکرد اصلی در تنظیم برنامه هفتم، آسیب شناسی و رفع موانع است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد صبح امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری برگزار شد، لازمه تحقق برنامه هفتم توسعه را ایجاد رویکرد جدید و عملیاتی شدن دانست و اظهار کرد: امتیاز ویژه و جدید در تدوین برنامه هفتم توسعه، مشارکت استان ها در تنظیم این برنامه ها است، بنابراین تصویب آن مهم بوده و این برنامه در تنظیم بودجه های سنواتی کشور حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: امیدواریم قانون برنامه هفتم یک برنامه اجرایی تر و دارای احکام تکراری کمتری باشد؛ چراکه مشاهده می کنیم بعضی موضوعات از برنامه یکم تا برنامه ششم تکرار شد اما حل نشد، لذا باید برنامه ای مسئله محور و دارای اولویت بندی باشد.

حسین نژاد با اشاره به اعتبارات ۳۰ میلیارد تومانی باقی مانده استان از محل تبصره ۱۶ نیز گفت: برای جذب این اعتبار ملی پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی استان الزامی است.

وی افزود: در خصوص ایجاد اشتغال، پایدار بودن آن بسیار اهمیت دارد و تسهیلاتی که پرداخت می شود نیز باید سبب ایجاد اشتغال پایدار در استان شود تا به میزان اشتغالی که باید با توجه به وضعیت بیکاری استان ایجاد کنیم، نزدیکتر شویم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا کنون ۸۷ درصد این تسهیلات در استان جذب شده که درصد بالایی به حساب می آید و خراسان شمالی رتبه سوم کشور را در این خصوص کسب کرده است.

محمد رحمانی اظهار کرد: براساس قانون، زمان جذب این اعتبارات تا پایان شهریور ماه هر سال تمدید شده و دستگاه های اجرایی از تاریخ واریز منابع مالی به حساب بانک ها، یکسال فرصت جذب اعتبار دارند و به همین دلیل است که علی رغم اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ هستیم، اعتبارات ۱۴۰۰ را نیز پیگیری می کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401090906122
  • خبرنگار : 50444