سامانه بارشی ضعیف چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی ضعیف به استان از بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: بارش‌های ضعیف برای برخی مناطق از جمله کوهرنگ پیش‌بینی شده است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عبور موج بارشی از فراز آسمان استان، اظهار کرد: برای ساعات بعدازظهر و شب و حتی ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه افزایش ابر، گاهی وزش باد و بارش‌های ضعیف در برخی مناطق استان به ویژه برای منطقه کوهرنگ پیش‌بینی شده که پس از آن سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و کاهش نسبی دما خواهد بود که ممکن است دمای هوا در صبح روز یکشنبه به ویژه برای شهرکرد به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

به گفته وی، طبق نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه و دوشنبه فعالیت یک سامانه بارشی برای استان پیش‌بینی شده که به تناوب تا پایان هفته آینده در سطح استان موجب وقوع بارش‎هایی خواهد شد.

نوروزی در پایان با اشاره به تامین ۲۳ درصد از بارش‌های سال آبی جاری در استان، خاطرنشان کرد: حتی اگر بارش‌ها در استان تا پایان سال بیش از حد نرمال باشد نمی‌تواند جبران‌کننده کاستی‌ها باشد، زیرا چهارمحال و بختیاری حدودا سه سال با کمبود بارش مواجه است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401090905855
  • خبرنگار : 50123