امین بابایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت کمربندی خیام شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: این کمربندی تنها راه برون رفت سیاهکل از خودروهای سنگین و آرامش شهروندان است.
وی با اشاره به آغاز پروژه کمربندی خیام از سال ۹۶، افزود: فاز اول این پروژه به طول ۱۳۰۰ متر است که به شهرداری سیاهکل سپرده شده و اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار شهرستان سیاهکل، ضمن قدردانی از پیگیری های مجدانه استاندار گیلان جهت اتمام پروژه کمربندی خیام، تصریح کرد: عبور خودروهای سنگین کارخانه سیمان شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده و موجب دغدغه و نارضایتی آنان شده است.
وی در ادامه به چهاربانده کردن محور سیاهکل - بازکیاگوراب و تعریض محور سنگر - سیاهکل اشاره کرد و متذکر شد: محور سنگر به سیاهکل با توجه به افزایش رفت و آمد خودروها به سمت شهرستان های شرق گیلان و حضور گردشگران اهمیت ویژه ای پیدا کرده و با فضای ترافیکی مواجه شده است لذا به دنبال تعریض مسیر و نصب روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین کنترل سرعت و اجرای خط کشی هستیم.
فرماندار سیاهکل، دغدغه محور بازکیاگوراب را عرض کم جاده دانست و اضافه کرد: با جذب اعتبار ملی به دنبال چهار بانده کردن این محور هستیم.
رفع ۸ نقطه حادثه خیز محور سنگر - سیاهکل
غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در گفت و گو با ایسنا، از جمله وظایف این اداره کل را در بخش راهداری و بهره برداری از جاده ها و تعریض و احداث جاده و ابنیه فنی دانست و بیان کرد: شهرستان سیاهکل دارای ۵۷۷ کیلومتر راه است که ۵۷ درصد آن آسفالته بوده و عمده محورها کوهستانی و روستایی است.
وی با اشاره به بهره برداری از محور سنگر به سیاهکل به طول ۱۸ کیلومتر، اضافه کرد: این محور در حال احداث به سمت سراوان است و در صورت تامین اعتبار لازم به زودی به اتمام می رسد.
مدیرکل راهداری گیلان از شناسایی هشت نقطه حادثه خیز در محور مذکور خبر داد و گفت: راهکار مناسب برای ایمنی این محور چهار بانده و جدا شدن محور رفت و برگشت از هم است.
نیک فهم با بیان اینکه تا دهه فجر بخش عمده نقاط حادثه خیز محور مذکور با نصب روشنایی و علائم رفع می شود، عنوان کرد: برای سال جدید به دنبال اتصال محور دیلمان به خورگام هستیم؛ همچنین تا پایان سال ۹ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر خاکی را آسفالت می کنیم.
انتهای پیام