مانور زلزله در بوشهر برگزار شد

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» به صورت حضوری در مدرسه شهید بهشتی بوشهربا دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری با حضور تیم های امدادی شهرستان بوشهر با پخش آژیر زلزله همزمان با مدارس سراسر کشور اجرا شد.

 احسان ایزدپناه روز چهارشنبه ۹ آذر در رابطه با اجرای این مانور اظهار کرد: باتوجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم با اثرات زلزله هر ساله، مانور سراسری زلزله با هدف افزایش آگاهی و آمادگی جامعه برای کاهش خطر پذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی برگزار می شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: آمادگی ، آموزش، مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس بسیار مهم است چرا که دانش‌آموزان جمعیت زیادی از جامعه را شامل شده و آمادگی آنها در هنگام مواجهه با واقعه سبب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : همچنین پناه گیری و خروج اضطراری ایمن ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان بوشهر، این مانور در مدرسه شهید بهشتی بوشهر با به صدا در آمدن زنگ زلزله برگزار شد و دانش آموزان در این مانور با مباحثی از جمله تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان ، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق آشنا شدند که همراه با هلال احمر سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش ، آتش نشانی ، اورژانس ، و ... در اجرای این مانور مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401090905702
  • خبرنگار : 50448