«محمد کاظم رحیمینژاد» در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی» که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای استان برگزار شد، در این باره گفت: با اتفاقاتی که اخیرا در کشور شاهد آن بودیم باید باور کنیم که با یک بحران و هجمه مواجهایم و در این شرایط در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند فعالیت و کار ویژه با روحیه جهادی هستیم.
وی با بیان این که اتفاقات اخیر در کشور، ما را به این سمت رساند که نیازمند کار و فعالیت ویژه هستیم،اظهر کرد: در جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم که چگونه با روحیه بسیج و بسیجی، جنگ مدیریت شد و هم اکنون در حوزه تعلیم و تربیت نیز نیازمند همراهی و همگامی همه دستگاهها هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: جدای از مبحث تعلیم و تربیت نیازمند ایجاد حس مشارکت هستیم که حرکتهایی هم در آموزش و پرورش در حال اجراست.
«محمدعلی نژاد حسینیان» مشاور مدیر کل آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه جهادی استان هم در این جلسه گفت: کار در حوزه تعلیم و تربیت به علت گستردگی از عهده یک دستگاه بر نخواهد آمد و بر همین اساس نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه ها در این حوزه هستیم.
وی افزود: سند قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به نوعی پوشش دهنده کمبودها و کاستیها در زمینه تعلیم و تربیت است که امیدواریم با محوریت بسیج و سپاه و همکاری تمامی دستگاهها، ادارات و نهادها اجرایی شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، نژادحسینیان قرارگاه را مجموعه منسجمی دانست که با ورود یکسری دادهها میتواند در تمامی جنبهها فعالیت داشته باشد.
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان نیز تعداد محلات شناسایی شده در سطح استان اعم از روستایی و عشایری را ۵۶ محله عنوان کرد و توانمند سازی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، ظرفیت شناسی و مردمی سازی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه ریزی منابع انسانی را از عناوین کارگروه های تشکل شده در این قرارگاه ذکر کرد.
در این جلسه علاوه بر بحث و گفتوگو اعضا در خصوص این نشست، از معلمان فعال که با انجام فعالیت جهادی در مدارس و مساجد و ایجاد تشکل با جمع معلمان در طرح های جهادی فعالیت داشتند نیز تقدیر شد.
انتهای پیام