دریافت کارت هوشمند ملی بیش از ۹۴ درصد واجدان شرایط در چهارمحال و بختیاری

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور ۷۷۰ هزار و ۵۹۲ قطعه کارت هوشمند ملی در استان، گفت: از ابتدای صدور طرح کارت هوشمند ملی، تاکنون بیش از ۹۴ درصد واجدان شرایط کارت خود را دریافت کرده‌اند.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون درخواست ۲۲ هزار و ۷۵۵ نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت و در صف انتظار صدور کارت قرار دارند.

معاون امور اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: در یک برهه‌ زمانی روند صدور کارت هوشمند ملی کُند پیش رفت که اکنون صدور کارت با سرعت بیشتری انجام می‌شود، البته در ابتدای آغاز طرح چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پیشرو در زمینه صدور کارت هوشمند ملی بود و اکنون نیز جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای صدور طرح کارت هوشمند ملی در استان تاکنون ۷۷۰ هزار و ۵۹۲ قطعه کارت صادر شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از متقاضیان کارت هوشمند ملی خود را دریافت‌کرده‌اند، البته افرادی که تاکنون برای کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند تا مراحل صدور کارت انجام شود.

موسوی در خصوص اتمام اعتبار کارت‌های هوشمند ملی، گفت: همه کارت‌های هوشمند ملی در دسترس مردم تا سال ۱۴۰۵ به صورت خودکار تمدید شده است و مشکلی برای استفاده از آن و ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها وجود ندارد.

معاون امور اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه مجموعه‌ای از خدمات هویتی مبنی بر اطلاعات خانواده به عنوان پنجره واحد خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه الکترونیکی به نشانی sahim.sabteahval.ir اقدام به ایجاد سامانه الکترونیکی سهیم کرده است.

وی بیان کرد: در این سامانه آخرین اطلاعات سببی و نسبی موجود شهروندان شامل اطلاعات هویتی والدین، فرزندان و همسر هر شخص نمایش داده می‌شود، همچنین خدماتی از جمله ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست انتخاب یا تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات و ... ارائه و در دسترس است.

موسوی خاطرنشان کرد: این اتفاق یک گام عملی در راستای تحقق دولت الکترونیک است که موجب کاهش مراجعات متقاضی به ادارات ثبت احوال، افزایش سرعت در ارائه خدمات، در دسترس بودن خدمات و کاهش هزینه برای مراجعه‌کنندگان می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401090704074
  • خبرنگار : 50123