به گزارش ایسنا، فروش شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، به ۷۰.۱۷ میلیارد یوان (۹.۸۱ میلیارد دلار) رسید که کمتر از ۷۸.۰۶۳ میلیارد یوان در سه ماهه سوم سال میلادی گذشته و کمتر از ۷۰.۵۲ میلیارد یوان پیش بینی تحلیلگران بود.
درآمد خالص شیائومی طی این مدت ۵۹.۱ درصد سقوط کرد و به ۲.۱۲ میلیارد یوان در مقایسه با ۵.۱۷۶ میلیارد یوان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رسید.
مصرف چینیها با ادامه اجرای قرنطینه در شهرهای چین به منظور جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون، ضعیف مانده است. بخش دستگاههای الکترونیک، بزرگترین آسیب را به نوبه خود دیده و طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، فروش تلفنهای هوشمند در سه ماهه سوم در چین، ۱۱ درصد و در سطح جهانی ۹ درصد سقوط کرد.
درآمد مربوط به تلفنهای هوشمند که حدود ۶۰ درصد از کل فروش شیائومی را تشکیل میدهد، بر مبنای سال به سال ۱۱.۱ درصد کاهش یافت. شیائومی پس از تحریمهای آمریکا علیه هواوی و تصرف سهم بازار رقیب چینی خود در سال ۲۰۲۱، با افزایش فروش روبرو شد. با این حال، این افزایش موقتی بود. شیائومی در مه، نخستین کاهش سه ماهه درآمد از زمان عرضه اولیه عمومی سال ۲۰۱۸ در بورس را گزارش کرد و در اوت، درآمد سه ماهه دوم این شرکت بر مبنای سال به سال، ۲۰ درصد کاهش داشت.
ارزش سهام شیائومی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۵۰ درصد ریزش کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، شیائومی برای رشد درآمد، سراغ بخشهای جدید رفته است. این شرکت، سال میلادی گذشته ورود به بازار خودروهای برقی را اعلام و متعهد شد تولید انبوه را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز کند.
انتهای پیام