یک بام دو هوا در شهرداری یزد؛

سامانه شهروندسپاری زیر ذره‌بین کمیسیون نظارت رفت

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران و متولیان سامانه شهروند سپاری گفت: طبق نظر برخی شهروندان، بخشی از درخواست های مردمی که از طریق سامانه شهروند سپاری ارسال می شود به دلیل مراجعات حضوری شهروندان رسیدگی نمی شود.

«محمدمهدی نیکونژاد» ضمن بیان این مطلب، ادامه داد: این در حالی است که از یک طرف از سوی شهرداری به مردم اعلام می‌شود که شهروندان بدون مراجعه حضوری و از طریق ثبت درخواست خود در سامانه شهروند سپاری نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند، اما از طرف دیگر این موضوع به کارکنان شهرداری بصورت کامل و جدی آموزش داده نشده که به درخواست‌های شهروندان که از طریق این سامانه ارسال شده با اولویت رسیدگی شود و بعضاً مشاهده شده که فقط به درخواست‌های حضوری شهروندان پاسخ داده می‌شود و درخواست های سیستمی شهروندان بعضاً تا سه ماه بدون پاسخ پیگیری میشود

به گفته وی، در جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اقدامات و عملکرد هشت ماهه گذشته مدیر نظارت بر ساخت و سازهای معاونت معماری و شهرسازی بررسی شد.

نیکونژاد گفت: بر اساس گزارشی که توسط مدیر نظارت بر ساخت و سازها تهیه و ارایه شد، فعالیت کارکنان شهرداری در مناطق پنجگانه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفت و وضعیت تعداد پرونده های رسیدگی شده و رسیدگی نشده این حوزه نیز در مناطق مختلف بررسی شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد ثبت درخواست مردمی از ابتدای سال به صورت غیرحضوری از قبیل پاسخ به استعلامات، وام، تمدید و صدور پروانه، پایان کار و موارد مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی در سامانه شهروند سپاری ارسال شده است.

 نیکونژاد با اشاره به این که با راه اندازی این سامانه دیگر نیاز نیست مردم حضوری مراجعه کنند و می‌توانند غیر حضوری درخواست‌های خود را ارسال کنند، بیان کرد: این یک بام دو هوا در بدنه شهرداری نباید شهروندان را دچار ابهام و سردرگمی کند.

وی در ادامه افزود: البته شهروندانی که سابقه ای از زمین و ملک خود را در سیستم از قبل با حضور در دفاتر کار گذاری ثبت کرده‌اند، اکنون می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه شهروندسپاری ارسال کنند و پاسخ خود را به صورت آنلاین دریافت کنند ولی  افرادی که نخستین بار است که در این سامانه درخواست خود را ثبت می‌کنند حداکثر بعد از ۴۸ساعت و پس از سپری شدن زمان بازدید و ثبت گزارش آن در سامانه و ارسال به شهرداری و بررسی های لازم در صورتیکه ملک مورد نظر معارض نداشته باشد به درخواست شهروند پاسخ داده می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنانی که با تعهد و وجدان کاری به تمامی درخواست های حضوری و غیر حضوری شهروندان پاسخ می‌دهند، تاکید کرد: باید دستوالعملی درخصوص رسیدگی فوریت دار به درخواست های مردم در سامانه شهروند سپاری ایجاد شود که شهروندان با اطمینان خاطر جهت رسیدگی، مسئله خود را در سامانه ثبت کنند و کارکنان شهرداری موظف باشند که به تمام درخواست ها اعم از سیستمی و حضوری پاسخ دهند و مردم معطل یا سردرگم نکنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401090502506
  • خبرنگار : 50214