بیرجند میزبان نمایشگاه ملی صنایع‌دستی می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی ملی با حضور صنعتگران صنایع‌ دستی از سراسر کشور خبر داد.

حسن‌علی فولادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا از تاریخ ۷ لغایت ۱۱ آذرماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها به صورت ماهانه در استان‌های کشور برگزار می‌شود و این ماه نوبت به خراسان جنوبی رسید، افزود: تمامی صنعتگران بیرجند که متقاضی حضور در این نمایشگاه هستند، باید با اهتمام کامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی خود برای عرضه هرچه بهتر محصولات و حضور پررنگ در این نمایشگاه برنامه‌ریزی کنند.

فولادی با بیان اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی از همه استان‌های کشور در قالب ۲۰۰ غرفه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، تصریح کرد: هزینه غرفه‌ها و اسکان صنعتگران نیز رایگان است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰۰ نفر از صنعتگران برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: برگزاری تورهای بیرجندگردی، کارگاه آمورزشی و برپایی شش سیاه چادر نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در استان گفت و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی اثرگذاری مطلوبی در بازاریابی محصولات خواهد  داشت.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401090201251
  • خبرنگار :