نیروگاه‌ها؛ رکورددار مصرف گاز در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه روند مصرف گاز در خراسان جنوبی افزایشی است، اظهار کرد: بیشترین مقدار مصرف گاز استان مربوط به بخش نیروگاهی بوده که در این بخش ۶۴۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

رحمان محمودی، امروز چهارشنبه دوم آذر به رسانه‌های گروهی گفت: تا پایان آبان امسال در بخش‌های مختلف، حدود یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته استان، حدود ۱۳۴ میلیون مترمکعب افزایش مصرف ثبت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت در بخش خانگی، عمومی و تجاری حدود ۲۳۷ میلیون مترمکعب و در بخش‌های صنعتی، سیمان و CNG نیز در مجموع حدود ۳۵۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان گفت: بیشترین مقدار ثبت شده مصرف گاز طبیعی در استان در بخش خانگی مربوط به ۲۵ آبان ماه بوده که حدود ۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرد امیدواریم مشترکان رعایت نکات ایمنی را به طور کامل مد نظر قرار دهند و با رعایت دمای رفاه (دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد) و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی یاری دهنده شرکت گاز برای خدمات رسانی هرچه بهتر باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در ادامه افزود: از تمامی مشترکین گاز طبیعی در استان تقاضامندیم با توجه به تعمیرات در خط اصلی انتقال گاز و افت کم سابقه فشار گاز در استان نسبت به کاهش حداقل ۲۰ درصد مصرف معمول گاز خود حداقل به مدت ۴۸ ساعت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت شرکت گاز در فصل سرد گازرسانی به بخش خانگی است، افزود: امیدواریم با همراهی مشترکین عزیز محدودیت اعمال شده در بخش صنایع استان به زودی رفع شود.

محمودی از مشترکین گاز طبیعی در استان درخواست کرد ضمن رعایت موارد ایمنی، با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی ، شرکت گاز را در تامین پایدار گاز در فصل سرد یاری کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401090200993
  • خبرنگار :