یک فیلم‌ساز زنجانی:

ساخت آثار سینمایی بلند بستگی به موفقیت در تولید آثار کوتاه دارد

یک فیلم‌ساز زنجانی گفت: تا زمانی که در شهر فیلم‌های کوتاه قابل قبول و خوب ساخته نشود ساخت آثار سینمایی و بلند بی‌فایده است.

فیروزه پرگاریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هنر فیلم‌سازی با بیان اینکه حال و هوای فیلم‌سازی در استان تعریفی ندارد، اظهار کرد: مشکلات بسیار زیادی پیش‌روی فیلم‌سازان مستقل است و یکی از عمده‌ترین مشکلات در مراجعه به ادارات و سازمان‌ها نبود بودجه است، نبود بودجه نه به این معنا که برای ساخت فیلم کوتاه بلکه ردیف بودجه فرهنگی تعریف نشده‌ است بلکه کلا نظارتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سفارشات، مخصوص و منحصر به افراد خودی است، افزود: برخوردهای سلیقه‌ای موجب افت کیفی و بی‌تفاوتی نسبت به مقوله هنر می‌شود، جو و فضای هنری شهر بسیار سنگین است ولی با توجه به ساخت فیلم‌های کوتاه، حمایت از فیلم‌سازان مستقل و ایجاد حس رقابت سالم می‌توان این مهم را به حد مطلوب رساند.

این مسئول با بیان اینکه تا زمانی که در شهر فیلم‌های کوتاه قابل قبول و خوب ساخته نشود ساخت آثار سینمایی و بلند بی‌فایده است و یکی از مشکلات، نبود تخصص کارمندان مرتبط با قسمت‌های فرهنگی نیز از دیگر مشکلات است، زیرا اعمال نظرها کاملا سلیقه‌ای و به هیچ عنوان تخصصی نیست، تصریح کرد: متاسفانه افرادی هستند که نقش رابط را یدک کشیده بیشتر به فکر منافع مالی خود هستند تا به فکر ساخت آثاری قابل تآمل و آبرومند باشند. همچنین وظیفه ارگان‌ها در شهرستان‌ها ساخت فیلم‌های پر خرج و استفاده از فیلمسازانی که در تهران زندگی می‌کنند نیست، پس فیلم‌سازان ساکن شهر زنجان تکلیف‌شان چه می‌شود و آن‌ها چگونه معیشت خود را تامین کنند وقتی حمایتی نیست چگونه این صنعت به سمت رشد و تعالی برود.

چهره هنری شاخص استان زنجان ادامه داد: در زنجان با کمبود پاتوق فیلمسازان، وحود محلی برای گفتن مشکلات فیلم‌سازان و حتی کتابخانه‌ای که کتاب‌های تخصصی سینمایی ارائه مواجه هستیم و یکی از بزرگ‌ترین مسائل و مشکلات جدی و مهم وجود افرادی است که با استفاده از رزومه‌های جعلی برای خود هویت هنری می‌خرند.

پرگاریان با بیان اینکه در عصری هستیم که با یک مراجعه ساده به اینترنت می‌توان از صحت بسیاری از رزومه‌ها اطمینان حاصل کرد و لطفا مردم ادعای هر فردی را باور نکنند، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل فیلم‌سازان با استان‌های مجاور قطعا باعث ارتقا آثار فیلم‌سازان می‌شود، البته این مقوله با کمک مسئولان دلسوز میسر می‌شود. همچنین حمایت از برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی، ایجاد فضای رقابتی و سالم بین فیلم‌سازان با شرایط مالی برابر نیز از اقداماتی است که موجب پیشرفت در این زمینه می‌شود.

اتتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090100312
  • خبرنگار : 50295