حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: حوزههای علمیه همواره در صدد کمک به آموزشوپرورش در عرصههای مختلف برای تحقق سند تحول بنیادین بودهاند که نیروی انسانی متخصص، آگاه و متعهد نقش محوری در آن دارد.
وی افزود: از آنجا که تنها بستر جذب و ورود معلم به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ آن دانشگاه است، لذا ستاد همکاری در تلاش بوده تا از ظرفیت نیروی انسانی خبره موجود در حوزههای علمیه به نفع آموزش و پرورش بهره ببرد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش گفت: طلاب در رقابت با غیرطلبهها در آزمون و مصاحبه جذب میشوند. همچنین با موافقتهای صورت گرفته در رابطه با بهکارگیری طلابِ وظیفه به عنوان سربازمعلم در آموزش و پرورش استقبال خوبی برای حضور در این عرصه از جانب طلاب دغدغهمند صورت گرفته است.
ورود ۳۰۰۰ نفر از طلاب به مدارس به عنوان معلم
نیکزاد ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰۰ طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیهای شهرها و مناطق کمبرخوردار شدهاند.
وی با بیان اینکه علاوه بر فرصتهای پیش گفته برای حُسن استفاده از توانمندیهای روحانیون نخبه و علاقهمند در زمینه تعلیم و تربیت، طلاب در راستای توجه مطلوب به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی در تربیت دانشآموزان و همکاری برای کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی در مدارس حضور دارند گفت: لازم به توجه است در دوره جدید ستاد همکاری تلاش شده است تا در کنار افزایش کمیت به کیفیت حضور افراد نیز اندیشیده شود و اقدامات ضروری به عمل آید.
مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره اجرای طرح امین در سال جاری نیز ارائه کرد و گفت: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. به گونهای که بخش قابل توجهی از طلابِ خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوستهاند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبود یافته است.
نیکزاد افزود: این اقدامات در راستای اثرگذاری بیشتر و بهتر طلاب در مدارس هدف انجام شده است.
وی درباره ضرورتها و تاثیرات حضور طلاب در مدارس برای تربیت دینی دانشآموزان نیز گفت: در سالهای گذشته یکی از غفلتهایی که علیرغم تاکیدات سند تحول بنیادین صورت گرفته ناظر به اجرای تمام ساحتی فعالیتهای یادگیری و بسنده کردن به آموزش محوری است؛ لذا ضعف در سواد دینی و اعتقادی به حدی رسیده است که حتی برخی دانشآموزان در ابتدائیات و ضروریات دین سوال و ابهام اساسی دارند.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانشآموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفتوگوی چهره به چهره، هویت دینی دانشآموزان تقویت شود.
انتهای پیام