آیین افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن فراجا در رشت برگزار شد

آیین افتتاحیه مرحله کشوری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن فراجا با حضور حجت‌الاسلام علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی فراجا، سردار سرتیپ دوم محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در سالن شهدای انتظامی رشت برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان سردار عزیزالله‌ ملکی امروز در آیین افتتاحیه مرحله کشوری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن فراجا که با حضور حجت‌الاسلام علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی فراجا، سردار سرتیپ دوم محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در سالن شهدای انتظامی رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این مسابقات در حالی آغاز می‌شود که به مدت دو ماه در آماده‌باش هستیم و علی‌رغم آشوب‌های خیابانی و فراخوانی‌هایی که داشتیم مسابقات را در کمال آرامش شروع می‌کنیم؛ تحرکات دشمن در رصد فراجا و اشراف اطلاعاتی است و همانند گذشته پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم مسابقاتی در شأن قرآن داشته باشیم، افزود: گیلان مهد پرورش بزرگانی همچون آیت‌الله بهجت، میرزا کوچک‌خان، ۸۰۰۰ شهید گرانقدر و ۴۵۶ شهید فراجاست.

سردار ملکی با اشاره به اقدامات انجام گرفته حوزه عقیدتی در استان، گفت: برگزاری بیش از ۲۶۰۰جلسه قرآن ویژه کارکنان، برگزاری ۲۶۰ جلسه آموزش قرآن حضوری، برگزاری ۳۲ جلسه آموزش قرآن در فضای مجازی، برگزاری ۵۵۰ جلسه جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، اعزام بیش از ۶۰ آموزش‌یار قرآن به قم، ایجاد ۲۰ یادمان شهدای قرآنی در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، احداث پنج باب دارالقرآن در سطح کوپ‌ها، تربیت ۱۹۹۱ حافظ قرآن، اجرا ۶ مرحله طرح مواسات و دیدار با خانواده شهدا و عیادت از کارکنان از جمله اقدامات انجام گرفته حوزه عقیدتی سیاسی انتظامی استان است.

در ادامه  آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان  با ابراز خرسندی از عطرآگین شدن فضای گیلان به سبب میزبانی از مسابقات سراسری قرآن فراجا، اظهار کرد: عقل که اولین مخلوق خدا برای انسان است، دو پدیده «عبودت در برابر موجود لایتناهی» و «دانش» را می‌پذیرد، عقل تابع دانش است و هیچ ابایی در عبودیت ندارد و انسان از آغاز آفرینش بندگی خدا را می‌کرده است.

وی با بیان اینکه در فطرت انسان بندگی موجود مطلق نهفته است، افزود: این عبودیت باید جهت‌دهی شود، خدا در قرآن فرموده «بندگی خدا در اجتناب از طاغوت بوده چون طاغوت طغیانگر است»؛ امروز جنگ میان حق و باطل، جنگ میان بندگی و بندگان با طاغوتیان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فتنه‌گران با این توهم که می‌خواهند مانع حرکت اسلامیت و نگاه ارزشی ملت ایران شوند حتی در این آشوب‌های اخیر فلان گروه یا سازمان مطرح نبود بلکه نگاه‌ها همه مارکسیستی بود در همین راستا حتی ریچارد هاوس، سیاستمدار آمریکایی می‌گوید ایران با ظرفیت بمب هسته‌ای و سلاح‌های نو و مدرن برای ما خطرساز نیست، مقام معظم رهبری می‌فرمایند گرایش معنوی و هر آنچه که به معنویات منجربه می‌شود، به عنوان حفظ روح در جامعه مهمترین عامل شکست استکبار است.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم زندگی‌شان را منطبق بر شرع شود باید زندگی مادی و اجتماعی را با خواسته‌های الهی تطبیق دهند و در این راستا هر کاری که در مسیر رسیدن به رضایت خدا می‌شود، عبادت است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به توفیقات علمی ایران در دنیا، گفت: توفیقات علمی ایران در بخش‌های نظامی، طب، موشکی، دریایی و زیست محیطی مشهود است، حتی روز گذشته اعلام شد ایران در درمان سرطان از طریق مجاری ژنتیکی رتبه دوم را کسب کرده است. پیشرفت های علمی ایران در شرایط تحریم، از نظر استکبار پذیرفتنی نیست. امروز در صنعت موشکی به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که می‌توانیم مواضع دوربرد جهانی را مورد هدف قرار دهیم و این امر با همت و تلاش جوانان کشور تحقق یافته است.

به گزارش ایسنا؛ بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در 10 رشته حفظ کل، 20، 15، 10، 5 جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و درک مفاهیم سطح یک و دو به صورت جداگانه بین 250 نفر از برگزیدگان کارکنان انتظامی کشور از امروز تا 26 آبان ماه در مجتمع نرگس زیباکنار در رشت برگزار می‌شود و نفرات منتخب این دوره از مسابقات، به رقابت‌های سراسری قرآن کریم که سال آینده به میزبانی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401082416767
  • خبرنگار : 50042