رئیس دانشگاه لرستان:

نرم‌افزار معرفی شهدای لرستان طراحی می‌شود

رئیس دانشگاه لرستان گفت: یک گروه از دانشجویان علوم کامپیوتر تعیین شده‌ است تا یک نرم‌افزار ویژه معرفی شهدای والامقام به‌گونه‌ای طراحی کند که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه را داشته باشد، این برنامه نیز به احتمال فراوان تا دو ماه آینده، به مرحله اجرای کامل خواهد رسید.

علی نظری، در نشست کمیته پژوهشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان، اظهار کرد: ما باید وظایف کمیته، همچون حمایت از پایان‌نامه‌های مربوط به ایثار و شهادت، اعلام اولویت‌های پژوهشی در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری همایش‌های سالانه ایثار و شهادت، تشکل منظم جلسات، راه‌اندازی واحد مشاوره و پژوهش در حوزه‌های ایثار و شهادت، برگزاری سمینارهای تحقیقاتی دانشجویی، ایجاد زمینه‌های مناسب تقویت مادی و معنوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این زمینه، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم و یادواره‌های دانشجویی ایثار و شهادت و سایر وظایف و اقدامات مرتبط را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه لرستان، قانون تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی دارای پرونده ایثارگری به نیروهای رسمی، به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان، عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دانشجو با حضور در منازل آن‌ها از جمله اقداماتی بوده است که در دانشگاه لرستان در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد که البته ادامه خواهد داشت.

نظری، بیان کرد: در دانشگاه لرستان، یک بوستان نیز به یاد شهدا ایجاد شد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان نیز موظف شده تاریخ شفاهی شهدای والامقام، رزمندگان و ایثارگران به‌صورت یک مجموعه مدون و ضبط شده، تهیه شود.

وی اظهار کرد: یک گروه از دانشجویان علوم کامپیوتر هم برای انجام این مهم، تعیین شده‌ است تا یک نرم‌افزار ویژه معرفی شهدای والامقام به‌گونه‌ای طراحی کند که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه را داشته باشد، این برنامه نیز به احتمال فراوان تا دو ماه آینده، به مرحله اجرای کامل خواهد رسید.

نظری افزود: ما بایستی گفت‌وگو با گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان را گسترش بدهیم تا موضوعات پژوهشی مربوط به حوزه‌های ایثار و شهادت، در قالب کارهای علمی، افزایش یابند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در حال اجراست آن است که یک گروه برای تهیه سایت مخصوص دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان، تعیین شده و مشغول فعالیت هستند تا این کار نیز به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082316260
  • خبرنگار : 50310