فرماندار برخوار:

شهرستان برخوار، مهاجرپذیر است

فرماندار برخوار گفت: شهرستان برخوار به واسطه نزدیک بودن به اصفهان مهاجرپذیر است و به همین دلیل باید  امکانات بیشتری به این شهرستان داده شود تا حداقل بتوانیم امکانات بهتری به مهاجران و جمعیت مازاد اصفهان بدهیم.

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنوز اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به‌طور کامل به شهرستان تخصیص پیدا نکرده و تنها درصدی به مدارس نیمه ساخت اعتبار اختصاص یافته که کارهای مربوط به آن در حال انجام است.

وی افزود: بیشترین بودجه‌ای که در سفر رئیس‌جمهور به شهرستان برخوار اختصاص یافت مربوط به راه‌ها بود. راه‌های شهرستان و روستاها نیاز به روکش آسفالت، بالا بردن ایمنی، بهسازی و روشنایی دارند و در کل توسعه و تکمیل راه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار برخوار گفت: برخوار هنوز بیمارستان ندارد که البته یک بیمارستان در دست ساخت داریم که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است و در سفر رئیس جمهور به این دلیل که پروژه مزبور زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اعتباری به آن اختصاص نیافت. از ظرفیت خیران برای ساخت این بیمارستان بهره گرفته شده و در تلاش هستیم پیشرفت کار را به بالای ۵۰ درصد برسانیم تا بتوانیم اعتبار به آن اختصاص دهیم.

قربانی تصریح کرد: ترکیب جمعیتی شهرستان میانسال است، اما در کل رشد جمعیتی شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است و درصد بیکاری شهرستان بالا نیست و در سطح سرانه کشوری است.

وی ادامه داد: از نظر فضای فرهنگی و تفریحی کمبود زیادی داریم به طوری که هنوز سینما، سالن نمایش، فرهنگسرا و استخر مناسب نداریم. برای ساخت این مراکز در بودجه پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌ایم و جانمایی برخی این اماکن انجام شده است. سالن دو منظوره‌ای را شهرداری برای سینما در اختیار گذاشته اما کفایت فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان به سینما را نمی‌کند.

فرماندار برخوار گفت: از نظر آب شرب و کشاورزی دچار مشکل هستیم، به‌طوری که از نظر آب کشاورزی وضعیت بحرانی داریم. برای آب شرب لوله‌ای ویژه در نظر گرفته شده که باید از طرف شاهین شهر بیاید که هنوز تکمیل نشده که در صورت تکمیل، مشکل آب شرب حل می‌شود. از نظر کشاورزی، کانال آب نداریم و عمق آب چاه‌های کشاورزی زیاد شده است. سعی کرده‌ایم الگوی کشت سنتی نباشد و از فناوری روز برای آبیاری استفاده کنیم.

قربانی تصریح کرد: شهرستان برخوار به واسطه نزدیک بودن به اصفهان مهاجرپذیر است و این مهاجرپذیری می‌طلبد که توجه بیشتری به آن شده و امکانات بیشتری به این شهرستان داده شود تا حداقل بتوانیم امکانات بهتری به مهاجران و جمعیت مازاد اصفهان بدهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081812792
  • خبرنگار :