به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در نشست علمی «واکاوی عوامل آسیبزا، چالشها و فرصتها در نسل جدید» با بیان اینکه درشرایط فعلی حاکم بر جامعه جدیت در انجام تکالیف ضروری است اظهار کرد: دراین زمینه باید شناخت خود را نسبت به مسائل پیرامونی و بهویژه دانشآموزان توسعه داد و مبتنی بر آن به ساماندهی نظام تعلیم و تربیت پرداخت.
وی افزود: در پیشبرد این فرآیند، گفتوگوی مبتنی بر شناخت، رویکرد موثری است.
امانی طهرانی با بیان اینکه واکاوی تفکر دانشآموزانی که در معرض هیجانات غالب اجتماعی هستند و همچنین جریانشناسی، تامل در خصوص مناسب بودن برنامهدرسی ویژه این نسل و بسیاری از موارد دیگر، از عمده فعالیتهای دارای اهمیت است که باید به آن پرداخته شود گفت: در این شرایط نیازمند اطلاعات عمیق و دقیق در زمینه این حوادث و اتفاقات پیرامون آن هستیم تا به لایههای عمیقتر ناشی از این مسائل دست یابیم.
وی تاکید کرد که شناخت ویژگیهای نسل جدید جامعه یکی از راههای موثر برای ایجاد ارتباط و تعامل با آنهاست. زبان گفتوگو، نوع نگاه، شیوه ارتباط و شناخت ویژگیهای این نسل جای بحث، تفکر و کار کارشناسی بسیار دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بر همکاری دوجانبه آموزشوپرورش و قوه قضائیه در واکاوی جریانات اجتماعی و احصای راهکارهای موثر و امیدبخش در این زمینه تاکید کرد.
درادامه این نشست دکتر رضا مسعودیفر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه اهم فعالیتهای قوه قضائیه در چهار بخش عمده شامل فعالیتهای اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و فعالیتهای ویژه در اجرای ۱۲ راهکار سند تحول قضایی تعریف شده است، ۱۶ مورد از اتفاقات اجتماعی و سیمایی از جرائم و آسیب های اجتماعی کشور را مبتنی بر آمار کمی، مستند و پژوهش محور ارائه کرد.
وی بر نقشآفرینی خانواده و نهادهای فرهنگی و آموزشی در کاهش سه مولفه شکاف بین نسلی، عدم برخورداری از امید و عدم ایجاد فرصت کافی برای تخلیه هیجان بچهها تاکید کرد.
انتهای پیام