عبدالحسین اسفندیاری، در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا حدود ۱۰۰ قرآن آموز در این مؤسسه آموزش میدیدند و ۳ مربی آموزش میدادند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ نفر قرآن آموز پسر در این مؤسسه هستند که کلاسهای روخوانی و روانخوانی، حفظ، مفاهیم، کلاسهای صوت و روانشناسی را شرکت میکنند که تعداد قرآن آموزان نسبت به پیش از شیوع کرونا کاهش بسیاری داشتهاند.
وی با تأکید براینکه آموزش مجازی نمیتواند جای آموزشهای حضوری را بگیرد، اضافه کرد: آموزش مجازی زمانی میتواند اثرگذار باشد که در آن، آموزش حضوری نیز وجود داشته باشد و از طرفی در روستاها بستر لازم برای آموزش مجازی به میزان لازم وجود ندارد.
اسفندیاری با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی خوبی در این روستا وجود دارد، افزود: در آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۴۰ قرآن آموز از مؤسسه طهورا شرکت کردند که ۳۲ نفر مقام آوردند.
مدیر مؤسسه قرآنی طهورا در روستای بک پولاد راز و جرگلان ادامه داد: در مسابقات حفظ قرآن که توسط دفتر اهل سنت در مشهد برگزار شد قرآن آموز این مؤسسه مقام کسب کرد و در بسیاری از مسابقات قرآنی استان، قرآن آموزان این مؤسسه صاحب مقام هستند.
وی همچنین اظهار کرد: خیرین برای امور مختلف مانند ساخت مسجد، مدرسه و... حمایت خوبی دارند اما از حوزه قرآنی و مؤسسات حمایت نمیکنند. لذا انتظار می رود خیران به این سمت نیز حرکت کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در کلاسهای قرآن، نوجوانان هستند، تأکید کرد: کلاسهای قرآنی در زندگی اجتماعی شرکت کنندگان نیز اثرات مثبت بسیاری داشت اما متأسفانه خیرین و مسئولین استان از مؤسسات قرآنی حمایتی در شأن قرآن ندارند.
اسفندیاری با تأکید براینکه ساخت یک مسجد در روستا با بهترین کیفیت توسط خیرین حداکثر ۶ ماه زمان نیاز دارد اما همین خیرین بخش اندکی از این کمک را اگر به مؤسسات قرآنی نیز بدهند، کمک بسیار بزرگی به مؤسسات است، اضافه کرد: در کنار کلاسهای قرآنی، حلقههای صالحین، نشستهای اجتماعی و... برای قرآن آموزان برگزار میشود.
مدیر مؤسسه قرآنی طهورا در روستای بک پولاد راز و جرگلان در پایان تصریح کرد: در حلقههای صالحین و سایر نشستهای با قرآن آموزان، به کاهش آسیبهای اجتماعی نیز کمک شد و این بازخوردها برای همه باید مورد اهمیت باشد و از این حوزه غافل نشویم.
انتهای پیام