آغاز برداشت مرکبات از باغات کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات استان با برداشت لیموشیرین قصرشیرین خبر داد.

 رحمان فیض‌قربانی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را 1400 هکتار عنوان کرد و افزود: عمده باغات مرکبات استان در مرحله باروری بوده و سطوح کمی از آنها نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.

فیض قربانی با بیان اینکه لیموترش با 480 هکتار، پرتقال با 380 هکتار و نارنگی با 300 هکتار به ترتیب بیشترین سطح باغات مرکبات استان را به خود اختصاص داده‌، گفت: در استان کرمانشاه حدود 170هکتار باغ لیموشیرین هم داریم.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در استان همچنین باغات مرکبات گریپ‌فروت و نارنج را در سطح خیلی کم داریم.

فیض‌قربانی سپس با اشاره به متفاوت بودن عملکرد باغات مرکبات استان، گفت: متوسط عملکرد باغات پرتقال 14 تن در هکتار، باغات لیموترش هشت تن در هکتار  و باغات لیموشیرین 10 تن در هکتار است.

وی در ادامه لیموشیرین تولیدی در استان کرمانشاه را جزو محصولات با بازارپسندی بالا عنوان کرد و افزود: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم‌نظیر و جزو بهترین محصولات تولیدی کشور به شمار می‌رود.

 وی تاکید کرد: لیموشیرین قصرشیرین آن تلخی پایان خوردن لیموشیرین را ندارد و از این حیث مورد توجه است.

وی اشاره ای هم به افت عملکرد باغات مرکبات استان در پی خشکسالی داشت و گفت: به دلیل خشکسالی افت بین 30 تا 40 درصدی تولیدات مرکبات استان را شاهد هستیم.

وی برآورد کرد: امسال حدود 14 هزار تن مرکبات از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین  هستند، گفت: در شهرستانهای سرپلذهاب و گیلانغرب هم به میزان خیلی محدود باغات مرکبات داریم.

فیض‌قربانی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در استان کرمانشاه با برداشت لیموشیرین، گفت: برداشت مرکبات در استان تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081711492
  • خبرنگار : 50180