سرپرست سازمان انتقال خون استان عنوان کرد؛

دریافت بیش از ۳۸ هزار واحد خون از دیگر استانها به سیستان و بلوچستان

سرپرست سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمبودهای فرآورده های خونی از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۸ هزارو ۲۶۸ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهرهای سمنان، بیرجند و تهران دریافت شده است.

ابوالحسن صفدری افزود: ۴۲ هزار و ۳۸۶ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۲۰۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

سرپرست سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان۲ هزار و ۲۲۴ نفر زن و ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به اینکه این میزان اهدای خون حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: متوسط مصرف ماهانه سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار و ۱۶۸ واحد خون و فرآورده خونی است.

سرپرست سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ هزار و ۱۷۵ واحد خون و فرآورده‌ها، ۶۹ هزار و ۹۲۱ واحد گلبول قرمز، یک‌هزارو ۳۸۷ پلاکت و ۱۱ هزار و ۸۶۷ فرآورده‌ های پلاسمایی بوده است.

صفدری گفت: بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود در سیستان و بلوچستان ۶۸ درصد خون‌ های اهدایی را مصرف می‌کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401081711388
  • خبرنگار :

برچسب‌ها