مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان مرآت الهدی مطرح کرد:

مؤسسات قرآنی اسفراین نیازمند حمایت برای پرداخت اجاره بهاء

مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان مرآت الهدی اسفراین گفت: اجاره مؤسسات قرآنی هزینه سنگینی را بر دوش مؤسسات قرآنی گذاشته است و اگر این مشکل مؤسسات قرآنی حل شود، در توانمندسازی مؤسسات گام بزرگی برداشته شده است.

مریم مهری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرآن آموزان این مؤسسه تعداد قابل توجهی هستند، اظهار کرد: ماهانه حدود ۱۰۰ نفر قرآن آموز در این مؤسسه مشغول یادگیری هستند و بیشترین قرآن آموزان مؤسسه نیز دختران هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ مربی ثابت در این مؤسسه فعالیت دارند، اضافه کرد: برخی از مربیان از استان‌ خراسان رضوی، بجنورد و... برای تدریس به اسفراین می‌آیند که این موضوع نیز هزینه بالایی برای مؤسسه ایجاد می‌کند اما آموزش افزایش پیدا می‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان مرآت الهدی اسفراین با تأکید براینکه انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه یارانه‌ای در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند، ادامه داد: افزایش شهریه کلاس‌ها در توان قرآن آموزان نیست و افزایش شهریه موجب کم‌رنگی حضور قرآن آموزان در کلاس‌های قرآن می‌شود.

مهری با بیان اینکه کلاس‌های قرآن باید در شأن قرآن آموزان باشد، افزود: اجاره ملک، هزینه سنگینی را بر دوش مؤسسات قرآنی گذاشته است و اگر این مشکل مؤسسات قرآنی حل شود، در توانمندسازی مؤسسات گام بزرگی برداشته شده است.

وی با تأکید براینکه تمام مربیان قرآنی ثابت این مؤسسه تحت پوشش بیمه هستند، تأکید کرد: در حال حاضر بیشتر قرآن آموزان این مؤسسه در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هستند که بیشتر این دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس خاص در این کلاس‌های قرآنی ثبت نام می‌کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان مرآت الهدی اسفراین با اشاره به اینکه قرآن آموزان بزرگسال نیز بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل هستند، ادامه داد: شرکت در کلاس‌های قرآن در رده سنی بزرگسالان برای شرکت در آزمون‌های استخدامی بسیار مورد اهمیت است.

 وی در پایان با تأکید براینکه آموزش‌های قرآن در این مؤسسه قرآنی براساس آموزش‌های متنوع و به روز انجام می‌شود، بیان کرد: خانواده‌ها مشوق‌های بسیار خوبی برای قرآن آموزان هستند تا در این مسیر رشد کنند و به درجات بالایی از یادگیری قرآن دست پیدا کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401081510002
  • خبرنگار :