استاندار تاکید کرد:

تلاش همگانی برای ارتقاء جایگاه صادرات خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی متولی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی و سایر دستگاه های متولی با تلاش  مضاعف خود در راستای پیدا کردن جایگاه اصلی صادرات و ارتقای آن قدم بردارند.

به گزارش ایسنا، محمد رضا حسین نژاد صبح امروز ۱۴ آبان ماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با تاکید بر اینکه به هر میزان که به صادرات بها دهیم به تولید داخل بها داده ایم، اظهار کرد: ضرورت برقراری توازن صادرات در کشور الزامی است و در این مسیر، مزیت ها باید شناسایی شده تا صادرات آن افزایش بیشتری داشته باشد.

وی فروش مجازی کالاها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: امروزه در دنیا با پیشرفت ارتباطات، فروش کالا به صورت مجازی در حوزه بین المللی وجود دارد و این موضوع مورد توجه اتاق بازرگانی استان هم  قرار گیرد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: هر چند صادرات استان نسبت به سال قبل ۴۲۷ درصد رشد داشته اما قانع کننده نیست و باید تراز خود را با سایر استان ها مقایسه کنیم.

وی تصریح کرد: چالش های مهم صادرکنندگان استان که از جمله آن ها می توان به حوزه حمل و نقل، انتقال ارز، حمل و نقل ریلی و گمرک هوایی اشاره کرد باید حل شود.

حسین نژاد با بیان اینکه اعتبارات صادرات استان به حوزه آموزش و تقویت زیر ساخت ها اختصاص یابد، گفت: صادرات با تهاتر  در برخی کشورها انجام شود و اتاق بازرگانی این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ۹ نفر از صادرکنندگان نمونه استان با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس و جمعی از مدیران خراسان شمالی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401081409545
  • خبرنگار : 50444