باز باران در بوشهر

در حالی که اوخر هفته گذشته آسمان استان بوشهر شاهد اولین باران پاییزی بود، بار دیگر هواشناسی اعلام کرد که از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی وقوع رعدوبرق، رگبار باران و وزش تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز شنبه ۱۴ آبان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به ویژه در مناطق جنوبی متلاطم خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز چهارشنبه، ضمن افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، در برخی نقاط وقوع رعدوبرق، رگبار باران و وزش تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

هادی سالاری اضافه کرد: امروز و فردا نیز در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال بارش‌های پراکنده در سطح استان بوشهر و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده به همراه رعدوبرق (غالبا بر روی دریا)، در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعات و روی دریا در نواحی جنوبی در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

سالاری با بیان اینکه ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود و عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۵، جزر ساعت ۱۱:۵۷، مد دوم ساعت ۱۸:۲۶ خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401081409314
  • خبرنگار : 50448

برچسب‌ها