ابوالغیط: شرایط بین‌المللی خطرناک است

دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، وضعیت بین‌المللی خطرناک است زیرا در حال حاضر درگیری میان دو قدرت هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای "القاهره" اظهار کرد: وضعیت بین‌المللی خطرناک است زیرا درگیری میان دو قدرت هسته‌ای است و روابط سیاسی داغ‌تر می‌شود.

ابوالغیط در ادامه گفت: یک کشور هسته‌ای به نام روسیه در مقابل یکی از کشورهای شرق اروپا یعنی اوکراین وجود دارد و این کشور یا برای این اقدام نظامی تحریک شده و یا اینکه در چارچوب تقابل میان روسیه و جهان غرب که قدرت‌های هسته‌ای هستند، قرار دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت: پیمان ناتو یک پیمان برخوردار از قدرت هسته‌ای است که تصمیم گرفته از اوکراین حمایت کند و حساب و کتاب‌های اشتباه به فجایع منجر می‌شود و رهبران کشورها در اشتباه هستند، کشورهای اروپایی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند چراکه شاهد تظاهرات‌هایی در فرانسه و شرایط اقتصادی بد در برخی کشورهای اروپایی هستیم.

او با تاکید بر اینکه توجه بسیاری به منطقه عربی وجود دارد، گفت: آمریکا به دنبال گفتگویی راهبردی با اتحادیه عرب است و روسیه می‌گوید قصد دارد همایش روسیه و کشورهای عربی را برگزار کند و علاوه بر آن وزیر خارجه هند برای اولین بار در نشست اتحادیه عرب حضور می‌یاید.

ابوالغیط در پایان با اشاره به تنش بی‌سابقه آمریکا با کشورهای حوزه خلیج (فارس) و اوپک پلاس و نیز بازگشت تدریجی انرژی هسته‌ای در کشورهای عربی به ویژه مصر، گفت: بحران روسیه-اوکراین تاثیری بر منطقه داشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401081006715
  • خبرنگار : 71496