ساخت سامانه مرکزی مدیریت، سازماندهی و افزایش ایمنی مصرف گاز

فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از موفقیت در طراحی و ساخت سامانه مرکزی مدیریت، سازماندهی و افزایش ایمنی مصرف گاز با کاربرد این سامانه در مراکز درمانی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و صنایع مختلف خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مهندس ناصر مسعودی‌نژاد، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یک شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به سابقه فعالیت ۱۵ ساله شرکت و انجام بیش از ۲۰۰ پروژه در حوزه‌های متعدد تخصصی کار با گاز در صنایع راهبردی گفت: مدیریت سامانه‌های کار با گازهای تخصصی زمینه اصلی فعالیت شرکت است که به بومی‌سازی و انتقال دانش فنی این تخصص، آگاهی بخشی جامعه هدف در خصوص خطرات ناشی از کار با گازها و ارائه راه حل‌های متعدد براساس حوزه‌های مختلف کاربردی مبتنی بر اصول استاندارد، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه و کاهش وابستگی به کارشناسان و شرکت‌های خارجی در انجام پروژه‌های راهبردی در حوزه کار با گازهای تخصصی، طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با صنعت گازهای تخصصی در کشور و صرفه‌جویی ارزی و ریالی منجر شده است.

وی درباره اهمیت بومی‌سازی و انتقال دانش فنی کار با گازهای تخصصی گفت: شرکت توانسته مجموعه‌ای از محصولات و خدمات از جمله یونیت خدمات ایمنی h2s، دستگاه آشکارسازی گاز، قفسه نگهداری سیلندرهای گاز، سیستم‌های مرکزی انتقال گازهای خالص جهت مراکز و آزمایشگاه‌های واحدهای صنعتی، علمی و پژوهشی، سیستم‌های مرکزی انتقال گازهای تکنیکال جهت واحدهای صنعتی، آزمایشگاه تست خوردگی در محیط گاز H2S جهت فولادهای آلیاژی مورد مصرف در صنایع نفت و سیستم‌های نمونه‌گیری گاز برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را در کشور برای نخستین بار بومی‌سازی کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران با بیان این‌که فعالیت در زمینه مدیریت سامانه‌های کار با گازهای تخصصی در ایران موضوع بسیار جدیدی است و این شرکت مهندسی بازرگانی پایه‌گذار این فعالیت است، در ادامه اظهار کرد: در خصوص محصولات و خدمات شرکت، رقبای جدی در داخل کشور نداریم، اما در کشورهای پیشرفته رقبای قدرتمند باسابقه‌ای، فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها هم به‌صورت مستقیم و یا از طریق شرکای تجاری خود در بسیاری از پروژه‌های ایران حضور داشته‌اند.

مهندس مسعودی‌نژاد، مزیت‌های رقابتی محصولات و خدمات شرکت را از چند جنبه قابل بررسی دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌محور بودن همه فعالیت‌های سازمان، کوتاه بودن زمان تحویل تجهیزات به‌علت برخورداری از موجودی بالای کالاهای مورد نیاز، تعهد در انجام خدمات پس از فروش، داشتن تائیدیه صلاحیت HSE در حوزه فعالیت شرکت، برخورداری از تیم فنی و با تجربه، داشتن شرکای تجاری قوی در خارج از کشور از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی شرکت بشمار می‌آید.

وی با تأکید بر این‌که این شرکت، تنها دارنده تائیدیه استاندارد مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱-۲۰۱۵  در حوزه مدیریت سامانه‌های کار با گازهای تخصصی در ایران از موسسه توف آلمان است، گفت: شرکت توانسته در زمینه جلوگیری از خروج ارز موفقیت‌های بسیاری داشته باشد و عهده‌دار اجرای پروژه‌هایی شود که در گذشته توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص اشتغالزایی شرکت هم گفت: در حال حاضر شرکت توانسته برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مهندس مسعودی‌نژاد با اشاره به محدودیت‌های واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: حمایت نکردن در حوزه تسهیلات مالی مانند تضامین و تأمین نقدینگی، حمایت نکردن سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی و نبودن تسهیلات و بخشودگی‌ها، ناآشنایی شرکت‌ها با قوانین، دستورالعمل‌ها و تسهیلات و نیاز به تغییر نگرش در مدیریت کلان کشور جهت حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای حضور در بازارهای صادراتی را از محدودیت‌های واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: از دیگر محدودیت‌ها نیاز به پشتیبانی همه سازمان‌های مرتبط در جهت ارائه تسهیلات برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی به‌منظور توسعه صادرات، دسترسی دشوار به نیروهای مستعد و توانمند جهت بهبود منابع انسانی، وجود مشکلات متعدد در حوزه زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات و نبود ثبات در فضای کسب وکار از دیگر مسائلی است که یک شرکت دانش‌بنیان با آن مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه افزود: تلاش در جهت دانش‌محور بودن در همه حوزه‌ها و فعالیت مستمر واحد تحقیق و توسعه، راه‌اندازی واحد راهبردی در شرکت به‌منظور مطالعه در حوزه‌های متعدد و بهبود فرآیند برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی، راه‌اندازی دفتر در امارات و آلمان جهت توسعه فعالیت‌های برون‌مرزی، سرمایه‌گذاری در حوزه تبلیغات و بازاریابی، برنامه‌ریزی جهت توسعه آموزش کارکنان و بازارهای هدف و... از سازوکارهایی است که شرکت برای حل مسائل و چالش‌ها انتخاب کرده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401080603727
  • خبرنگار :