مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

وجود ۱۹۴ مدرسه دو نوبته در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از وجود ۱۹۴ مدرسه دو نوبته در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: دو هزار و ۱۵ مدرسه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۴ مدرسه دو نوبته هستند.

به گفته وی خراسان شمالی چهارمین استان در کشور است که بیشترین پراکندگی دانش آموز را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس های درس این استان ۲۲.۵نفر است، گفت: میانگین تعداد دانش آموزان در شهر بجنورد به دلیل مسائلی همچون‌ مهاجرت بالا است و به ۳۶ تا ۴۰ نفر در هر کلاس می رسد.

اکبری ادامه داد: شهرستان بجنورد از لحاظ فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری است و این امر نیازمند به حمایت نیکوکاران دارد.

وی در ادامه بیان کرد: استقبال دانش آموزان استان از رشته های فنی و حرفه ای افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد که در سال تحصیلی گذشته ۳۳ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در مجموع امسال ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول افزود: از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۴۴ هزار و ۶۲ نفر متوسطه هستند.

اکبری خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶ درصد دانش آموزان استان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین به فعالیت ۸۰ راهبر آموزشی در استان با هدف نظارت بر مدارس اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، طرح معماران تربیت در استان در دست اجراست و خراسان شمالی در لیست پنج استان اجرای طرح توانمندسازی قرآنی معلمان ابتدایی قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401080402861
  • خبرنگار : 50046