معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حفظ انقلاب اسلامی و پویایی نظام نیازمند جهاد تبیین است

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه برای حفظ انقلاب اسلامی و پویایی نظام، نیازمند جهاد تبیین هستیم، تصریح کرد: جهاد تبیین اقدام همه جانبه علاقمندان، اندیشمندان و همه آحاد در تبیین و تشریح آرمان ها، اهداف و عملکرد انقلاب اسلامی است.

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا در اولین همایش ملی جهاد تبیین با رویکرد دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی که به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه این همایش نخستین همایش در سطح ملی است که در حال برگزاری است و نشان دهنده پیشگامی این دانشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: اسلام اساسا دین تبیین است و افکار رهبران انقلاب اسلامی صرفا به تبیین و تنویر افکار عمومی معطوف بوده و یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین امر است که بر اثر عامل تبیین انجام شد.

اکرمی نیا، با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی بدون جهاد تبیین میسر نخواهد بود، افزود: از سوی دیگر دشمن با دیکتاتوری رسانه ای جهان توانسته فرهنگ غربی را در بسیاری از سرزمین ها حاکم کند و البته در این میان چالش زیادی را نیز ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ نظام انقلاب اسلامی و پویایی نظام نیازمند جهاد تبیین هستیم، تصریح کرد: جهاد تبیین اقدام همه جانبه علاقمندان، اندیشمندان و همه آحاد در تبیین و تشریح آرمان ها، اهداف و عملکرد انقلاب اسلامی است و در واقع یک نوع دفاع از انقلاب اسلامی محسوب می شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در ۴۰ حوزه فناوری و دانش بنیان جزء ۱۰ کشور اول دنیا است، متذکر شد: هرکس با هر ابزاری وظیفه دارد نسبت به جهاد تبیین و انعکاس این موفقیت ها تلاش کند.

اکرمی نیا، تلاش امروز دشمن و خصوصا آمریکا را از طریق ابزار فرهنگی و رسانه جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: حدود ۷۸.۵ درصد مردم ایران از یک پیام رسان استفاده می کنند و در این میان ۹۶.۹ درصد آن جوانان هستند که بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن قرار دارند و به طور میانگین حداقل ۴۰ دقیقه در این فضا حضور دارند.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت و فعالیت پیام رسان ها فرصتی را برای دشمن ایجاد کرده است تا نفوذ کند و ما باید حواسمان جمع باشد، بر تولید محتوای فاخر در این فضا تاکید کرد و گفت: باید آرمانهای انقلاب اسلامی را تبیین کرد تا مقهور سبک زندگی غربی نشویم.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: گستردگی استفاده از فضای مجازی و جوانی جمعیت باعث شده دشمن تصور کند که می تواند کمر انقلاب را بشکند و حوادث اخیر نشان داد که از این طریق می توانند وارد شوند بنابراین فرهیختگان ما خواهند توانست با جهاد تبیین و با تولیدات فاخر این راه نفوذ را ببندند.

اکرمی نیا، با اشاره به نقش جهاد تبیین در بیان اقتدار انقلاب اسلامی کشور گفت: اینکه روزی از صدور پیش افتاده ترین و ابتدایی ترین تسلیحات دفاعی به جمهوری اسلامی جلوگیری می شد اما امروز بحث اصلی غرب و توان دیپلماسی آن بسیج شده است تا موضوع پهپادها را به روسیه بررسی کنند تا در سازمان ملل بر علیه آن بیانیه صادر کنند باید از طریق جهاد تبیین بیان شود.

وی ادامه داد: امروز چالش بر سر اقتدار حزب الله، فلسطین و لبنان است که باید تبیین شود زیرا به عنوان یکی از آثار انقلاب مطرح است که باعث این جابجایی شده است.

معاون هماهنگی کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: فرهیختگان و اندیشمندان باید در جهت جهاد تبیین تولیدات فاخر در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

اکرمی نیا، ایران را در حوزه فناوری های هسته ای جزء ۸ کشور اول دارای چرخه کامل سوخت فناوری هسته ای معرفی کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی در نانو فناوری از کشورهای پیشرفته و رتبه ششم جهان است همچنین در سلول های بنیادی و سایر علوم و فناوری ها دارای رتبه های بالایی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401080301830
  • خبرنگار : 50201