با حضور هنرمندان ۲۰ استان کشور

نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمانشاه آغاز  بکار کرد

سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور هنرمندان ۲۰ استان کشور در کرمانشاه آغاز بکار کرد. 

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، عصر امروز(دوم آبان) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: پس از وقفه ای سه ساله به دلیل شرایط کرونایی، نمایشگاه سراسری کرمانشاه برای سیزدهمین بار برپا شد. 

وی به حضور هنرمندان صنعتگری از ۲۰ استان کشور در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استقبال خوبی هم از طرف هنرمندان صنعتگر داخل استان و هم خارج از استان از این نمایشگاه شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان زمان برپایی این نمایشگاه را از امروز(دوشنبه) تا ششم آبان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه ۱۲۵ غرفه صنایع دستی در کنار غرفه های سوغات برای مردم هنردوست کرمانشاه برپا شده است. 

این مسئول به تحولاتی  که در نمایشگاه سراسری امسال رخ داده هم اشاره ای کرد و گفت: حدود ۲۰ غرفه ورکشاپ را در این نمایشگاه برپا کرده ایم و در بخش ورودی آن هم غرفه هایی را برای آموزش رشته های مختلف صنایع دستی به مردم داریم. 

وی در ادامه به نقش مهمی که صنایع دستی در ایجاد اشتغال می تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: صنایع دستی بخشی مظلوم است و توجه چندانی به آن نشده، درحالیکه می تواند به حل بخشی از مشکلات بیکاری استان کمک کند. 

سهیلی خاطرنشان کرد: صنایع دستی درصورتی که به آن توجه مناسبی شود، موتور محرکی برای حل مسئله اشتغال خواهد بود. 

وی به شعار " هر خانه، یک کارگاه صنایع دستی" در وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: صنایع دستی علاوه بر اینکه می تواند منبع تامین مالی مناسبی برای خانواده ها باشد، زمینه ایجاد اشتغال در خانه را هم فراهم می‌کند.  

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اشاره ای هم به مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان داشت و اعلام کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات این هنرمندان صنعتگر، مسئله فروش تولیداتی است که دارند، بنابراین برپایی چنین نمایشگاه هایی کمک کننده خواهد بود. 

وی با بیان اینکه اقداماتی هم از سوی وزارت میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان صنعتگر در دستور کار قرار گرفته، افزود: ما نیز در کرمانشاه به منظور حل مشکل فروش هنرمندان بدنبال برنامه ریزی و تحول جدی هستیم که در این راستا با هلدینگ های بزرگ صنایع دستی رایزنی داشته ایم تا این برندهای مطرح را وارد بازار صنایع دستی کرمانشاه کنیم‌. 

سهیلی تصریح کرد: این برندها کار طراحی مطابق با سلیقه روز بازار و کاربردی کردن صنایع دستی را انجام خواهند داد و محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی را هم خریداری کرده و به فروش می رسانند. 

وی یادآورشد: از طرفی در آینده ای نزدیک قراردادی بین استانداری کرمانشاه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد خواهد شد که یکی از مفاد آن برپایی نمایشگاه های فصلی است تا در بحث فروش و مارکتینگ اینترنتی به هنرمندان ما کمک کند. 

سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمانشاه هر روزه از ساعت ۱۵ ظهر تا ۲۱ شب و روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب در محل نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد فعال است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401080201428
  • خبرنگار : 50184