با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی؛

ساخت شهرک پرتودهی کوثر در شیراز آغاز شد

عملیات اجرایی "شهرک پرتو دهی کوثر  با تکنولوژی سامانه LINAC" با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و رئیس سازمان انرژی اتمی در شهرک صنعتی شیراز آغاز شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور صبح دوشنبه دوم آبان در این مراسم که با حضور استاندار فارس برگزار شد، بیان کرد: براساس نقشه و طرحی ارائه شده در شهرک صنعتی شیراز، امکان راه‌اندازی شهرک پرتودهی وجود داشت و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

محمد اسلامی معتقد است با توجه به قابلیت‌های موجود فارس، امکان احداث سایت جامع هسته‌ای در این استان وجود دارد و ادامه داد: یکی از محورهای توسعه، توسعه پرتودهی‌ها در سطح کشور است و با توجه به درخواست سازمان اوقاف کشور، بخش مهمی از این مهم در استان فارس اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه طرح توسعه گاما و پلاسما از دیگر محورهای توسعه کشور محسوب می‌شوند که می‌توان از آنها در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی استفاده کرد، ابراز امیدواری کرد که سایت جامع هسته‌ای در فارس ایجاد شود تا با ایجاد رآکتور، زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی در این استان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: فارس استانی با ظرفیت در حوزه‌های مختلف است و امید است با اعمال سلیقه‌ها و هم افزایی، زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: اداره اوقاف داراب، ابتکارات خوبی در حوزه‌های بهداشت و سلامت بوده به منصه ظهور رسانده و از این رو می‌توان امیدوار بود مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان توسط فعالیت‌های سازمان متبوع برطرف شود.

او گفت: کشورهای مختلفی خواستار استفاده از محصولات تولیدی فارس هستند و در این راستا می‌توان زمینه توسعه فعالیت‌های انرژی اتمی را در این استان فراهم کرد.

استاندار فارس ضمن قدردانی از همکاری‌های مطلوب توسط سازمان انرژی اتمی و اداره کل اوقاف فارس، گفت: یکی از عرصه‌های جدی و استفاده صلح آمیز هسته‌ای موضوع پرتودهی است و می‌توان از این حوزه در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات مواد غذایی استفاده کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401080201090
  • خبرنگار :