استاندار سمنان تاکید کرد

استاندارد، الزامی به مثابه زبان مشترک کشورها

استاندار سمنان از الزامات استاندارد به مثابه زبان مشترک کشورها در حوزه تولید یاد کرد و گفت: مولفه ها و الزامات استاندارد و شاخص های زیر مجموعه آن ، زبان‌ مشترک‌ همه‌ کشورهای جهان در بخش های مختلف از جمله انواع کالاها و خدمات است.

سید محمدرضا هاشمی، اول آبان در جلسه شورای استاندارد استان در محل سالن جلسات کوثر استانداری سمنان؛ اظهار کرد: یکی از شاخصه ها و مولفه های رقابت در بازار های دنیا، رعایت الزامات جهانی استاندارد و توجه‌ به این‌ مهم توسط تولیدکنندگان است.
وی افزود: رعایت استاندارد جهانی،‌ منطقه ای و داخلی کشور؛ سه مولفه ای است که باید به منظور فروش و صادرات محصولات مَد نظر واحدهای تولیدی قرار گیرد.
استاندار سمنان تصریح کرد: رعایت موارد و الزامات استانداردهای جهانی برای تقویت روند صادرات کالا به بازارهای جهانی امری حائز اهمیت است که واحدهای تولیدی صادراتی باید به آن‌ توجه ویژه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استاندارد های داخلی و ملی نیز در حوزه های مختلف برای حفظ ایمنی و سلامت‌ آحاد اقشار جامعه مقوله ای ضروری است که توجه مستمر به آن و بررسی و رسیدگی به اموراتی که  ملزم به رعایت استاندارد هستند، در طول سال باید صورت گیرد.
استاندار سمنان در پایان گفت: در مقوله های سوخت، سلامت جسمی و روحی شهروندان به ویژه در حوزه شهرداری ها، ایاب و ذهاب مردم، آسانسورهای مسکونی و اداری و سایر موارد از این دست؛ رعایت الزامات استاندارد و نظارت های مستمر امری لازم است.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401080100270
  • خبرنگار :