مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری به عهده بیمه است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۸۶۸ بیمار خاص که اغلب بیماران ام اس هستند، از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

یعقوب شیویاری صبح امروز (۲۶ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت به ۵۴ درصد از جمعیت استان خدمات ارائه می‌دهد. خدمات این بیمه در قالب پنج صندوق ارائه می‌شود و یک صندوق با نام بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز تاسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمه در حال حاضر با ۴۸۵ موسسه و مرکز ارائه‌کننده خدمات درمانی و دارویی، پزشک و آزمایشگاه و ۸۴ مرکز بهداشت روستایی در سطح استان قرارداد همکاری دارد، تصریح کرد: میانگین روزانه هزینه ایجاد شده در مراکز درمانی استان برای بیمه سلامت یک میلیارد تومان است و ۸۰ تا ۸۵ درصد از این مبلغ در مراکز بستری و مابقی در مراکز ارائه‌کننده خدمات سرپایی هزینه می‌شود.

شیویاری با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان، ادامه داد: بر اساس قانون بیمه سلامت در ازای نسخه الکترونیکی مجاز به پرداخت هزینه است ولی در موارد خاص از جمله بروز اختلال، نسخ دستی نیز پذیرفته می‌شوند.

این مسئول با اشاره به پیگیری تخلفات به دلایل مختلف از جمله بروز اختلالات اینترنتی، عنوان کرد: طی چند هفته گذشته نیز این پیگیری انجام و با متخلفانی که با وجود داشتن قرارداد، اقدام به ارائه خدمات به صورت آزاد می‌کردند برخورد شده است و این اقدام ادامه خواهد داشت‌؛ در این رابطه بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه گزارش تخلفات، به سازمان کمک کنند.

شیویاری با تاکید بر اولویت درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت، گفت: براساس قانون، پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی این زوج‌ها بر عهده بیمه‌ها قرار داده شده است؛ از این‌رو این زوج‌ها در صورت دریافت درمان از ۱۳۰ مرکز ناباروری در سطح کشور، می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند به این صورت که اگر خدمات را از خارج از استان دریافت کنند خسارت متفرقه هم می‌گیرند. مرکز درمان ناباروری در زنجان یکی از مراکز با درصد موفقیت قابل توجه است.

این مسئول با اشاره به انعقاد قرارداد با ماماهای شاغل در سطح استان، خاطرنشان کرد: ماماها در صورت تمایل می‌توانند با این بیمه قرارداد امضا کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401072614380
  • خبرنگار : 50513