مدیر کانون جوانه‌های کاشان:

نمایش جهان مجازی به روی صحنه رفت

مدیر کانون جوانه‌های کاشان از آغاز اجرای نمایش جهان مجازی در تالار این مرکز به مدت پنج شب خبر داد.

علیرضا تحقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: داستان این نمایش، معضلات، مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی بر زندگی کودکان و نوجوانان و راهکارهای مدیریت آن را روایت می‌کند.

وی افزود: استفاده افراطی از فضای مجازی و آموزش‌های نادرست شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود که مخاطب از مسیر درست زندگی و تحصیل خارج شده و در نهایت باعث از دست رفتن خود و افراد نزدیک خانواده خود می‌شوند.

مدیر کانون جوانه‌های کاشان، تصریح کرد: بازیگران بعد از اعتیاد به فضای مجازی و گوشی تصمیم می‌گیرند که راه درست را انتخاب کرده و عادت به فضای مجازی را از خود دور کنند پیش از اینکه زندگی پرخطای آنها درس عبرتی برای دیگران شود.

تحقیقی تأکید کرد: فضای مجازی به خصوص بعد از دوران همه‌گیری کرونا، مجازی نیست و واقعیت زندگی امروز ما شده است، اما بدون نظارت خانواده و استفاده افراطی از آن، به جای آنکه چاره کارها شود، مشکل‌های زیادی را ایجاد کرده و مخاطب را در دام می‌اندازد.

این کارشناس فرهنگی گفت: کودکان و نوجوان در زندگی صنعتی امروز، ناگزیر به استفاده از این فضا هستند و باید بتوانند با فضای مجازی ارتباط درست برقرار کنند.

وی درباره پیام‌های این نمایش، افزود: قبل از این که فرزندان، از این فضا ‌استفاده کنند باید او را  با شیوه استفاده درست از اینترنت، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای آن آشنا کنند تا شاهد حضور مطلوب وی در این فضا باشیم.

تحقیقی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط شفاف و دادن منابع مفید به کودکان کمک کنند، زیرا آنها در حال رشد ذهنی هستند و ممکن است به قوانین جدید پاسخ منفی دهند.

مدیر کانون جوانه‌های کاشان تأکید کرد: بخش پایانی این نمایش، ارتباط خانواده با فرزندان را عاملی می‌داند که در کنار خانواده احساس امنیت کرده و اگر اتفاقی افتاد در گفت‌وگو با خانواده، عقیده و نظر خود را گفته و خانواده نیز با شنیدن حرف‌ها به سؤال‌های آنها پاسخ دهند.

وی اظهار کرد: بخش دیگری از نمایش به نوشتن قانون برای زمان و شیوه استفاده از یک دستگاه می‌پردازد. و مهم‌ترین قانون نیز زمان استفاده از کامپیوتر و موبایل است که باید بعد از انجام تکلیف درسی باشد و با همکاری خود دانش‌آموز نوشته شود.

تحقیقی گفت: نویسنده نمایش، محسن ابوالفتحی است که توسط ابوالفتحی و غلامعلی مهدی‌پور کارگردانی می‌شود و بازیگران آن نیز عضوهای انجمن هنرهای نمایشی کانون جوانه‌ها و گروه هنری «میم» هستند. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401072412967
  • خبرنگار :