علی جودکی جمعه ۲۲ مهرماه، در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ ایران اظهار کرد: این نمایشگاه در آخرین ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران در زمره ۵ نمایشگاه برتر سنگ جهان شناخته شده که یک افتخار است. سوال اینجاست که چه بهرهای قرار است از این نمایشگاه برده شود. جدا از اینکه در راستای جهاد تبیین که فرمایش مقام معظم رهبری است، فعالان عرصه معدن آنچه را که حاصل زحمت آنهاست در معرض دید قرار میدهند تا علاقهمندان مشاهده کنند، آنچه که در حوزه اقتصاد اهمیت دارد، بحث مارکتینگ است. مارکتینگ اگر وارد عرصه جهانی نشود، ابتر مانده است.
جودکی بر لزوم حمایت مجلس و دولتمردان و حمایت همهجانبه از راهاندازی پایانه صادراتی سنگ تاکید کرد و گفت: بالغ بر ۷۰ درصد معادن سنگ تزیینی کشور در شعاع ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری نقطه کانونی این نمایشگاه است و اگر شورومی به عنوان نمایشگاه دائمی ایجاد شود که خریداران داخلی و خارجی بدانند با مراجعه به یک نقطه میتوانند به صورت یکجا سنگ ۴۰۰ معدن فعالی که از ۲۲ استان در نمایشگاه شرکت کردهاند را مشاهده کنند و آنچه را که میخواهند خرید کنند، یک اثر ماندگار بزرگ و یک ابرمارکت جهانی ایجاد خواهد شد و ما این هدف را دنبال کرده و قطعا تلاش خواهیم کرد با همت فعالان عرصه معدن به این نقطه برسیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود با بیان اینکه دولت سیاست گذار است و مجری نیست و اگر دولت مجری شود مسیر را اشتباه خواهد رفت، افزود: نمایندگان سازمان توسعه تجارت قول دادند این مجوز را تمدید کنند و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پیرامون طرح توسعه نمایشگاه، قول اکید داده است.
وی از قول مساعدت رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان جهت کمک به توسعه نمایشگاه سنگ نیز خبر داد و افزود: امید است با پیگیری و تلاش همه دست اندرکاران در آینده نه چندان دور، سهمی که باید از بازار جهانی سنگ داشته باشیم که البته در حال حاضر قابل قبول نیست، را به دست بیاوریم.
انتهای پیام