قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

هدف اصلی عینیت بخشی به زیارت متعالی است/ دوران مدیریت کردن هیاتی گذشته است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: هدف مشترک همه ما عینت بخشی به زیارت متعالی است که در آستان قدس رضوی و سطح استان برای رسیدن به آن تلاش و برنامه‌ریزی شد.

مالک رحمتی شامگاه گذشته در همایش آیین شکرانه خدمت که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دهه آخر صفر ۱۴۰۱ تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته داشته است که اگر بیان نشود به کسانی که در این دهه خدمتگزار مردم بودند جفا می‌شود. امسال به کمک مدیریت درست در استان برنامه‌ها به بهترین نحو انجام شد. پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به اندازه‌ای دقیق و جامع بود که خدمات به بهترین نحو صورت گرفت، غافلگیر نشدیم و توانستیم خدماتی در شأن امام رضا(ع)، مجاوران و زائران ایشان برگزار کنیم.

وی‌ با اشاره به هدف غایی و اصلی خدمت‌رسانی به زائران عنوان کرد: در آستان قدس رضوی و در سطح مدیریتی استان یک هدف وجود دارد و آن نیز محقق شدن زیارت متعالی است. همه تلاش می‌کنند زائر زیارتی ماندگار و اثرگذار داشته باشد. اگر نتوانیم مقدمات و امکانات را فراهم کنیم دستیابی به این هدف با چالش مواجه می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زائری که دغدغه اسکان، امنیت، تغذیه، سلامت و... داشته باشد؛ به زیارت متعالی دست نمی‌یابد. به همت خدمتگزارن زائران و دستگاه‌های استان این برنامه‌ها در حد امکاناتمان و به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

وی تصریح کرد: هدف مشترک همه ما عینت بخشی به زیارت متعالی است که در آستان قدس رضوی و سطح استان برای رسیدن به آن تلاش و برنامه‌ریزی شد. اولین قدم در مسیر برنامه‌ریزی‌ها انتخاب شعار واحد بود که مبنای کار قرار گرفت. شعار امسال «همه خادم الرضاییم، خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» بود که بر همین مبنا برنامه‌ریزی صورت گرفت. 

رحمتی عنوان کرد: اولین دستاورد دهه پایانی صفر برنامه‌ریزی جامع و هوشمند و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان بود. با استفاده از همه ارکان برنامه مناسبی تهیه شد. روحیه‌ای که در مدیران این دولت چه در سطح کشور و چه استان وجود دارد، به اجرای برنامه‌ها کمک بسیاری کرد. دستاورد دیگر نظارت و پایش مستمر کارهای اجرایی بود. 

وی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد ۱۴۰۱ انسجام، اتحاد، هم‌فکری، هم‌افزایی و برنامه محوری است. نبود هر یک از این‌ موارد ما را با مشکل مواجه می‌کرد. انسجامی که بین آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای استان به وجود آمد کمک بزرگی بود. ما نیازمند این اتحاد و انسجام هستیم. 

برای مدیریت زائران باید نگاه سیستمی داشت

رحمتی دستاورد دیگر فعالیت‌های این دهه را نگاه سیستمی و تشکیلاتی به زیارت دانست و افزود: دوران مدیریت کردن هیاتی گذشته است. برای مدیریت جمعیت میلیونی زائران باید سیستمی نگاه کرد. این نگاه در این دهه به خوبی محقق شد. ایده‌های صاحب نظران جمع‌آوری و در برنامه‌ریزی‌ها وارد شد. ستادهای مختلفی در آستان قدس رضوی تشکیل و متناسب با هر سازمان قرارگاهی برپا شد. در استان نیز قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر ایجاد شد که از نوآوری‌های مدیران استان بود.

وی بیان کرد: امسال نگاهی ملی به مقوله زیارت وجود داشت و دولت پای کار آمد. در این ایام به این دغدغه که باید زیارت را ملی ببینیم پرداخته شد. حضور پررنگ گروه‌های فرهنگی نیز از نقاط قوت برنامه‌های دهه آخر صفر امسال بود. دوشادوش رفع نیازهای اولیه زائران این مورد فراموش نشد و مواکب فرهنگی نقش پررنگی ایفا کردند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه به تشکل‌های مردمی همواره از دغدغه‌های آستان قدس رضوی بود که امسال به این دغدغه توجه شد و کارهای خوبی در ساماندهی و مدیریت مواکب، حسینیه‌ها و مساجد شکل گرفت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401072211386
  • خبرنگار : 50399