مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

برگزاری مراسم روز سینما در گرگان / فعالان صنعت چاپ گلستان تجلیل می شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری آیین بزرگداشت روز سینما تحت عنوان «مهر سینمای ایران» برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: برگزاری «همایش تجلیل از فعالان حوزه صنعت چاپ گلستان» از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری مهرماه سال جاری در این استان است.

محمد رعیت در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هنر هفتم (سینما) در حوزه فرهنگ سازی، تعمیق باورها و صدور فرهنگ از اثربخش‌ترین هنرهای جهان است، اظهار کرد: هنر سینما علاوه بر فرهنگ سازی در اشتغال، اقتصاد و سایر حوزه های تخصصی ظرفیت های بی شماری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این اهمیت سبب شده است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای نخستین بار، به شکل ویژه آیین بزرگداشت «مهر سینمای ایران» را در روز سینما در استان‌ها برگزار کند، ادامه داد: در پی این تصمیم، ویژه برنامه های آیین مذکور در استان گلستان هم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به استان ها است، افزود: برای اجرای این برنامه در استان گلستان شورای سیاست گذاری پیش بینی شده و این شورا سیاست تکریم سینماگران پیشکسوت و کمک به ایجاد فضای سالم رقابتی در رشته های مختلف مرتبط به سینما با هدف گزینش بهترین های هنر هفتم را در دستور کار قرار داده است.

رعیت با تأکید بر اینکه فراخوانی از پیش برای این منظور صادر شد و هنرمندان و فعالان این عرصه در رشته های مختلف از قبیل کارگردانی، تهیه کنندگی، تولید، بازیگری، گریم و دیگر عوامل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند و تیم داوری (انسیه شاه حسینی، مسعود امامی و حمیدرضا زرگرانی) که از چهره های برتر هنر هفتم گلستان در سطح ملی هستند، کار بررسی آثار را آغاز کردند، خاطر نشان کرد: در مدت زمان اعلام شده ۶۳ اثر در ۱۶ رشته به دبیرخانه ارسال شد که عصر روز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ آیین متمرکز مهر سینمای ایران همزمان با سراسر کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود و در این آیین از برگزیدگان نیز تجلیل به عمل می آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بخش دیگر سخنان خود به یازده شهریور ماه سالروز «صنعت چاپ» اشاره و با بیان اینکه این صنعت تحولی عظیم در زندگی بشر ایجاد کرد، گفت: اولین دستگاه چاپ در استان گلستان سال ۱۳۰۸ مستقر شد.

وی از برگزاری گرامیداشت ایران روز با کمی تأخیر تحت عنوان «همایش تجلیل از فعالان حوزه صنعت چاپ» همزمان با صبح روز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در تالار فخرالدین اسعدگرگانی خبر داد و تصریح کرد: در استان گلستان ۲۱۰ باب چاپخانه مجوز دارند که ۳۴ واحد چاپ افست، ۱۱۶ واحد چاپ دیجیتال، ۱۵ واحد سیلک، ۱۵ واحد چاپ لترپرس، ۵ واحد چاپ فلکسو و هلیوگراور و ۳ واحد چاپ خاص (چاپ در صنعت تولید) فعال است و تعدادی نیز مجوز دارند، ولی غیرفعال هستند.

این مقام مسئول، آموزش را از مهمترین راهکارهای توسعه صنعت چاپ در استان عنوان کرد و افزود: برای این منظور پنج کارگاه آموزشی در دی ماه سالجاری با عناوینی از قبیل مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین چاپ، مالیات و بیمه، سرویس و نگهداری ماشین آلات چاپ مسطح، استانداردسازی محیط واحداهای چاپ و نظارت و ارزیابی محتوایی محصولات چاپی نیز برگزار می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401071909728
  • خبرنگار : 50039