با صدور حکمی از سوی دکتر علویان صورت گرفت؛

افتخاری دیگر برای آموزش عالی گلستان/ کرسی کشوری سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس

طی حکمی از سوی دبیر شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲ کشور، دکتر حسن بیارجمندی به عنوان مشاور وی و این شورا منصوب شد.

دانشگاه مذاهب اسلامی شمال کشور به مرکزیت شهرستان گنبدکاووس واقع در استان گلستان به نوعی یکی از محورهای بزرگ اتحاد و همدلی میان اقوام و مذاهب اسلامی در این منطقه بوده و تحولات اخیر این دانشگاه در برگزاری برنامه های ابتکاری و وحدت بخش و همچنین ایجاد بستری مناسب برای همکاری های چندجانبه با نهادهای انقلابی و فناور از جمله موضوعاتی است که این دانشگاه را در یکی دو سال اخیر به کانون توجهات تبدیل کرده است.

به همین منظور و با توجه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کم نظیر و همچنین اهمیت موضوع تقریب مذاهب اسلامی دکتر مرتضی علویان دبیر شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی کشور با صدور حکمی دکتر حسن بیارجمندی سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شمال کشور واقع در گنبدکاووس را به عنوان مشاور خود و شورای هماهنگی مذکور منصوب کرده است.

در بخشی از متن این حکم آمده است: « مشاوره در جهت پیگیری و پیاده سازی اسناد بالادستی به ویژه سند دانشگاه اسلامی با تاکید بر فرهنگ و تفکر تقریب بین مذاهب اسلامی در دانشگاههای ذیربط منطقه، گفتمان و جریان سازی علمی و عملی چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات آن در دانشگاهها، مشاوره در طراحی برنامه های اثربخش جهت تبیین ترویج فرهنگ و تفکر تقریب و وحدت اسلامی و ارتقای سواد تقریب در جامعه دانشگاهی منطقه، آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه در عرصه یاد شده و مشارکت فعال در جلسات شورا و ارتباط موثر با دستگاهها و نهادهای ذیربط مورد انتظار اینجانب است».

به گزارش ایسنا، دکتر حسن بیارجمندی هم اکنون دستیار استاندار گلستان در امور اقوام و مذاهب و عضو شورای راهبردی جهاددانشگاهی استان گلستان نیز می باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401071909591
  • خبرنگار : 50477