به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ایران کیش، این تغییر شکل صنعت پرداخت به روشهای بیشماری صورت گرفته است. در حالی که اقتصادهای جهانی از مبارزات همهگیری بهبود مییابند، قرار است وارد مرحله جدیدی در صنعت پرداخت شویم. اگر سال ۲۰۲۱ در مورد ایجاد کسب و کارها تا حد امکان قوی و انعطافپذیر بود، پس احتمالاً برای ۱۸ ماه آینده تمرکز روی رشد پایدار است که از فناوری دیجیتال پشتیبانی میکند.
مناطق مختلف در مراحل مختلف بلوغ دیجیتال هستند، همانطور که صنایع مختلف در مراحل مختلف اختلال هستند. ما پنج روند کلی را - بدون توجه به منطقه - شناسایی کردهایم که بر نحوه موقعیت کسب و کار در همه صنایع برای رشد در سال آینده تأثیر میگذارد. در اینجا این روندها و نقش پرداختها را در زنده کردن آنها بررسی میکنیم.
دیجیتال به عنوان یک فرهنگ
برای کسب و کارها، همهگیری، تسریع پروژههای دیجیتال را به یک ضرورت تبدیل کرده است نه یک انتخاب؛ این امر ادامه خواهد داشت، زیرا مصرفکنندگان و کسب و کارها به طور فزایندهای از امکانات و فرصتهایی که خدمات دیجیتال میتوانند ارائه میکنند آگاه میشوند. از نقطه نظر زیرساخت، یک تغییر واضح به سمت رویکرد دیجیتالی جامع وجود دارد. شرکتهایی که زودتر در سفر دیجیتالیسازی خود بودهاند، در مرحلهای هستند که ما آن را «کشف» مینامیم و در چند سال گذشته به سمت دیجیتالیسازی سوق داده شدهاند. این باعث ایجاد تغییر ذهنیت در مشاغل کوچکتر و متوسط میشود. کسب و کارهای هوشمند به جای تلاش برای حل مسائل فردی، یا دیجیتالی کردن یک بخش مجزا از کسب و کارشان برای اینکه آن را کمتر کاغذ محور کنند، میپرسند: «چگونه درباره کسب و کار خود به عنوان یک کل فکر میکنیم و چگونه آن را به وسیله فناوری فعال کنیم؟»
سپس آنهایی هستند که در مرحله «تحول» قرار دارند: بسیاری از شرکتها و سازمانها در حال انجام پروژههای فناوری بزرگتر هستند، مانند برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) برای استانداردسازی فرآیندها در سراسر سازمان خود. آنها در حال پیادهسازی راه حلهای جدیدی هستند که فرآیندهای نقدی آنها را خودکار میکند.
کسب و کارهایی که با دیجیتالیسازی جلوتر بودند – یا در ابتدا بومی دیجیتال بودند – در طول همهگیری در قویترین موقعیت قرار گرفتند و در آینده همچنان از مزیت حرکت اول برخوردار خواهند بود. ما این افراد را «رویپردازان» مینامیم و این کسب و کارها اکنون در حال کاوش و ادغام فناوریهای پیشرفته در محصولات خود هستند، مانند هوش مصنوعی، تصمیمگیری پیشبینیکننده یا بلاک چین.
آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبر منطقهای دیجیتال به عنوان یک فرهنگ است. پرداختهای دیجیتالی، بدون تماس و مبتنی بر کد QR بیشترین نفوذ خود را در این منطقه دارند. این به این دلیل است که بسیاری از کشورها مستقیماً از پول نقد به دیجیتال رفتند و از مرحله کارت بدهی/اعتباری صرف نظر کردند. APAC همچنین خانه ابربرنامههایی مانند Wechat و Alipay است که بر ادغام چندین سرویس دیجیتال و فیزیکی، از جمله پرداختها، در یک پلتفرم تسلط دارند. ما شاهد شتاب گرفتن این جنبش در سایر مناطق، به ویژه قاره آمریکا هستیم. بسیاری از کسب و کارها در طول همهگیری گسترش یافتهاند و در حال گسترش به مناطق جدید برای ایجاد اکوسیستم خود هستند. به عنوان مثال، در آمریکای لاتین، Rappi به عنوان یک برنامه تحویل شروع به کار کرد، اما در حال حرکت به سمت ارائه خدمات مالی برای ایجاد شالوده اکوسیستم خود است.
هر چیزی به عنوان یک سرویس
بومیهای دیجیتال و رویاپردازان ذکر شده در بالا پیشگام رشد مدلهای As-a-Service هستند، به موجب این فناوری کالاها و خدمات به راحتی قابل دسترسی هستند.
به یک برنامه فوقالعاده مانند Grab در APAC فکر کنید، آنها مانند اوبر شروع به کار کردند و به کاربران امکان رزرو سفر به خانه را ارائه کردند، اما از آن زمان به این سو رشد کردهاند و به کاربران اجازه میدهند غذا سفارش دهند تا در خانه غذا بخورند، بیمه مسافرتی بخرند یا هزینه را پرداخت کنند.
همانطور که مصرفکنندگان و کسب و کارها به طور یکسان به دنبال افزایش شخصیسازی، انعطافپذیری و راحتی در کالاها و خدمات مورد نظر خود هستند، مدلهای خدماتی به رشد خود ادامه خواهند داد. رشد مدلهای As-a-Service به دلیل کاراییهایی که ایجاد میکنند، هفت برابر رشد شرکتهای سنتی است. همانطور که آنها رشد میکنند، میتوانند اکوسیستمهای منسجمی را روی پلتفرمهای با استفاده آسان ایجاد کنند و راهحلهای مختلف را با هم ترکیب کنند.
پرداختها به عنوان عامل درآمد
پرداختها از بخش ضروری یک کسب و کار به بخشی تبدیل میشوند که به طور فعال ارزش و جذابیت را برای مصرفکنندگان و زنجیرههای تامین میافزاید. اکنون بسیاری از شرکتها به پرداختها به عنوان راهی برای متمایز ساختن خود از رقبا، بهبود تجربه کاربری و درآمدزایی نگاه میکنند.
پرداختها در حال حاضر مستقیماً به رشد شرکت کمک میکنند، این امر تا حدی ناشی از افزایش اشتراکهای فوقالذکر است، که در آن تعداد زیادی از شرکتها به مدلهای مستقیم به مصرفکننده یا مبتنی بر اشتراک سوق داده میشوند، و پرداختها نه تنها اهرمهای حیاتی برای فعال کردن آن محورها، بلکه برای کمک به اطمینان از کارایی عملیاتی پس از ساخته شدن محورها، کلیدی هستند.
همسویی سرمایه در گردش و نقدینگی
سرمایه در گردش و نقدینگی همواره نکتهای کلیدی برای متخصصان امور مالی و خزانه داری بدون توجه به اندازه شرکت آنها بوده و خواهد بود. از آنجایی که الگوهای کاری و زنجیرههای تامین در پی همهگیری تکامل مییابند، کسب و کارها ممکن است مجبور شوند استراتژیهای سرمایه در گردش و نقدینگی خود را تنظیم کنند تا اطمینان حاصل کنند که میتوانند از پس استانداردهای جدید و استراتژیهای رشد کسب و کار خود برآیند.
با بهبود اقتصاد و افزایش تقاضا، بسیاری از کسب و کارها نتوانستهاند موجودی خود را به سطح قبل از همه گیری بازگردانند. بهترین شیوهها باعث شده است که خزانهداران روی دید، چابکی و انعطافپذیری تمرکز کنند. تقویت انعطافپذیری نه تنها به معنای پیشبینی و تست استرس سناریوهای سرمایه در گردش است، بلکه تمرکز بر تثبیت زنجیره تامین و تامینکنندگان کلیدی است.
انتهای رپرتاژ آگهی