در قالب تفاهم‌نامه‌ای محقق می‌شود

کشف نانومواد جدید با ابزارهای محاسباتی در دستور کار صندوق حمایت از پژوهشگران

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای، از طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه نانویی در چهار حوزه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، همکاری مشترک طرح‌های پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) و ستاد نانو در حوزه نانوانفورماتیک و علوم داده نانو در چهار محور در قالب تفاهم‌نامه‌ای در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ایران ۱۴۰۱ به امضا رسید.

این همکاری با دو هدف «پژوهش و توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات و محاسباتی تخصصی، پایگاه‌های داده و سیستم‌های اطلاعاتی مرتبط با علم و فناوری نانو» و «توسعه محصولات و اکتشافات علمی جدید بر مبنای استفاده از ابزارهای تحلیلگر و پیش‌بینی کننده خواص و ویژگی‌های نانومواد» اعلام شده است.

محورها و اولویت‌های پژوهشی این همکاری به این شرح است:

* کشف نانومواد جدید با استفاده از ابزارهای محاسباتی / توسعه ابزارهای مرتبط

* پیش‌بینی خواص نانومواد

* داده‌کاوی و ساختاردهی به دانش موجود در یک حوزه‌ مشخص نانو بر اساس مهندسی آنتولوژی

* توسعه سیستم‌های یادگیری ماشین برای حل مسائل دانشی / صنعتی در حوزه نانو

* "نانوبیوسنسورها"، "نانوکاتالیست‌ها" و "نانوایمنی" از محورهای این همکاری است.

در این همکاری از طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و پسادکتری حمایت می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه از ۲۰ طرح پژوهشی، ۲۰ طرح پسادکتری و ۲۰ رساله دکتری در راستای سیاست‌ها، اولویت‌هاو ضوابط طرفین حمایت می‌شود، ضمن آنکه طرفین بر همکاری در زمینه پژوهش مساله محور شامل ۵ طرح پژوهشی، ۱۰ رساله دکتری و ۱۰ طرح پسادکتری در راستای نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو متعهد شدند.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو (Iran nano 2022) از روز شنبه، ۹ مهرماه در سالن‌های ۵، ۶ و ۴۴ (سالن خلیج فارس) آغاز به کار کرده است و تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401071004539
  • خبرنگار : 30057