معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان:

ثبت‌نام قریب به ۴۴ هزار زنجانی در نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد ۴۳ هزار و ۹۸۲‌ نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

سعید شاهین‌فر صبح امروز (۱۰ مهرماه) در جلسه شورای مسکن ملی، با بیان اینکه تایید اولیه و نهایی حدود ۴۱۵۸ نفر پذیرفته شده‌ است، افزود: از این تعداد ۱۲۵۰ نفر انصرافی بود و به ۱۹۹۴ نفر نیز تخصیص پروژه داشتیم.

وی با بیان اینکه در برش کشوری و استانی بیش از ۹۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۳۱  هزار متقاضی، شرایط اولیه را دارا بود و تعداد واحدهای آماده‌سازی شده برای ۱۹ هزار و ۷۰۱ نفر نیز تاکنون محقق شده‌ است. همچنین بیش از ۱۷ هزار واحد دارای قرارداد سازنده داریم.

شاهین‌فر با اشاره به وجود ۶۰۴۶ واحد دارای پروانه در کشور، افزود: در حال حاضر ۷۰۰۰ متقاضی پالایش شده داریم.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت مسکن‌های استیجاری در سال ۹۵، بیان‌ کرد: ۵۲ واحد خرم‌دره با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شش بلوک و مسکن ۷۲ واحدی خرم‌دره با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۸ بلوک در مساحت ۸۵۳۶ مترمربع در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به پروژه مسکن ۱۶ واحدی صائین‌قلعه با مساحت ۲۱۵۴ مترمربع با پیشرفت ۹۰ درصدی، ادامه داد: پروژه ۳۲ واحدی در این شهرستان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

این مسئول با اشاره به پروژه ۲۰۰ واحدی آب‌بر با تعداد ۲۵ بلوک، تصریح کرد: متولی این مسکن بنیاد مسکن طارم بوده و تاکنون ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این جلسه، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: پارسال تعداد سهمیه ابلاغی بهسازی خانه‌های روستایی ۴۴۰۵ واحد بود.

رضا خواجه‌ای با اشاره به انعقاد قرارداد تسهیلات بهسازی و ترمیم ۳۹۵۸ واحد، افزود: ۴۴۷ واحد باقی مانده که در سال گذشته درصد پیشرفت به ۹۱ درصد رسید. ۵۰۰۰ سهمیه تخصیصی داریم که از این تعداد ۴۴۰۵ سهمیه ابلاغی داریم.

این مسئول با اشاره به زمین‌های دریافت شده از راه‌ و شهرسازی، در نوع قرارداد واگذاری زمین (۹۹ ساله - فروش اقساطی)، ابراز کرد: جمع کل ۱۸۷ قطعه زمین در استان زنجان با تعداد واحد ۱۲۰۳ حاصل گشته است.

وی با بیان اینکه حذف ضمانت سفته زنجیره‌ای از مصوبه هیئت وزیران و پرداخت نشدن تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۱ دانست و تصریح کرد: ارائه سند مسکن روستایی برای استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی امسال در مراحل ثبت نام و اخد سند برای متقاضیان مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌ است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ۵۰۰۰ سهمیه مصوب اعتبارات بانک‌های عامل استان در سال گذشته، تشریح‌ کرد: ۸۸ درصد ابلاغی داشتیم. همچنین از ۱۲۰۳ تعداد کل واحد طرح ملی مسکن در استان زنجان ۱۱۶۹ واحد بنیاد ساخت (بنیاد مسکن) و ۳۴ واحد گروه ساخت (انفرادی) است‌.

وی با اشاره به جمع ۱۴۶ قطعه زمین برای ۱۴۰۳ واحد در حال تحویل از اداره راه‌ و شهرسازی استان در نوع قرارداد واگذاری زمین (۹۹ ساله - فروش اقساطی) برای شش شهر استان، اذعان کرد: نهضت مسکن ملی بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر (۱۹ شهرستان استان) ۱۶ هزار و ۶۱۴ متقاضی دارد که با درخواست بیش از ۳۰۰۰ نفر موافقت شده ‌است‌.

این مسئول خواهان رعایت ماده ۴۰ قانون تامین اجتماعی در مورد مسکن حمایتی و دولتی به جای ماده ۴۱ شد و ادامه‌ داد: اخذ بیمه کارگران از پیمانکاران مربوطه در حین اجرای پروژه به جای بنیاد مسکن در زمان اخذ پروانه ساختمانی، دیگر درخواست ما است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401071004498
  • خبرنگار : 50534