مدیرکل اوقاف اردبیل:

بانوان اردبیلی در ترویج سنت حسنه وقف نقش بزرگی دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با اشاره به اینکه بانوان اردبیلی در ترویج سنت حسنه وقف نقش بزرگی دارند، گفت: زنان از پیشروان اوقاف در جامعه محسوب می‌شوند و در استان اردبیل نیز بانوان در ترویج سنت خداپسندانه وقف، نقش بزرگی تاکنون ایفا کرده اند.

حجت الاسلام مهدی ستوده ۹ مهر در مراسم گرامیداشت هفته وقف در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای وقف در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اشاره به یکی از بانوان خیر اردبیلی اظهار کرد: بانو صدرالحاجیه در شهرستان نمین با وقف یکهزار و ۱۰۰ رقبه، خانم پری نسا با وقف نزدیک به ۷۰۰ هکتار زمین و خانم ایزدی با وقف های دیگر از بانوان پیشگام در وقف در استان اردبیل هستند و در ترویج این سنت حسنه نقش بزرگی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با بیان اینکه انسان‌ها در واقع با عمل به وقف، ثروت و سرمایه خود را قبل و بعد از مرگ مدیریت می‌کنند، گفت: امروزه وقف در حوزه‌های مختلفی همچون ازدواج، حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، وقایع غیرمترقبه، سلامت، آزادی زندانیان، سیدالشهدا (ع)، مساجد، بیماری‌های صعب العلاج، فقرا، احداث ساختمان‌های عام‌المنفعه، تبلیغ و ترویج قرآن و کارهای فرهنگی شامل می‌شود.

حجت الاسلام ستوده همچنین اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در چارچوب قانون، برای همکاری و حمایت از واقفان آماده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401070903930
  • خبرنگار :