یک مسئول:

نیاز است توسعه فرهنگ رفتاری در کنار اقتصادی رخ دهد

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: نیاز است توسعه فرهنگ رفتاری در کنار اقتصادی رخ دهد.

دکتر محمدرضا صمیمی در گردهمایی روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که در محل اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد اظهار کرد: مقوله رشد به صورت کمی است و در حوزه مدیریت شهری در موضوعات مختلفی همچون صدور  پروانه ساختمانی، عمرانی، فرهنگی، حمل و نقل و اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی دخیل است.

وی بیان کرد: در کنار رشد کلمه پیشرفت را داریم و چه کنیم که رشد را تبدیل به پیشرفت کنیم؟

این مسئول ادامه داد: به لحاظ کیفی اقدامات ما نمود ندارد و چنانچه در مواردی رشد داشتیم حتما در کنار آن باید کیفیت کار را لحاظ کنیم.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: توسعه اقتصادی سبب رفاه می‌شود و همه به دنبال توسعه اقتصادی هستیم؛ این درحالیست که ممکن است رشد اقتصادی داشته باشیم اما چنانچه توسعه اقتصادی نداشته باشیم رفاه نداریم.

صمیمی با بیان اینکه چه کنیم که توسعه اقتصادی بر رشد اقتصادی اثرگذار باشد؟ افزود: هدف از انجام کارهای پژوهشی، آموزشی  و فرهنگی رسیدن به توسعه است.

وی گفت: توجه همزمان به دو مقوله رشد و توسعه الزامی است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور بیان کرد: با انجام یک سری کارها شاهد هستیم رضایت‌مندی وجود ندارد؛ در کنار توسعه اقتصادی و رشدی که در بالا بیان شد؛ نیاز است توسعه فرهنگ رفتاری هم باید داشته باشیم‌؛ چنانچه نتوانیم با انجام کارها رضایت ایجاد کنیم اقدامات شهروندان در شهر تیز و برنده خواهد بود وآنان به ما اعتماد نمی‌کنند.

صمیمی افزود: تلاش کنیم فعالیت‌هایمان رضایتمندی ایجاد کند که موجب تیز شدن و برندگی کارها نشود. بی‌نظمی شهری که ناشی از تیز و برندگی و عدم رضایت است؛ حل این مهم در گرو انجام  پژوهش و تحقیق است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: رشد، توسعه و توسعه رفتاری و فرهنگی باید در کنار هم رخ دهد.

صمیمی در ادامه در خصوص شایستگی‌های فردی و جمعی اظهار کرد: هرکدام از اعضای شوراهای شهر یک شایستگی فردی دارند و در کنار هم که قرار می‌گیرند این شایستگی‌های جمعی است که شهر را اداره می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور افزود: شایستگی راهبردی تلفیقی از شایستگی‌های فردی و جمعی با استفاده از همه امکانات است. شایستگی راهبردی می‌تواند بخش اعظم شایستگی‌های فردی و جمعی را نمایانگر باشد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: اگر قرار است شورای خوبی داشته باشیم همه باید دست به دست هم دهیم و با استفاده از شایستگی راهبردی و با کمک مرکز پژوهش‌های رشد و توسعه را با ایجاد رضایتمندی محقق کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401070803420
  • خبرنگار : 50177