رئیس شورای شهر خرم‌آباد:

مشکل عمده مراکز پژوهشی شوراها تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه شهرداری‌هاست

رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: مشکل عمده مراکز پژوهشی شوراها تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه شهرداری‌هاست.

کرم نعمتی در گردهمایی روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها با بیش از ۴۰ وظیفه مهم و تخصصی موفق نشده به وجود خلاهای قانونی بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی در قوانین شهرداری‌ها سبب بروز چالش‌هایی شده است، عنوان کرد: رفع موانع مستلزم همکاری قوای سه‌گانه است و انتظار داریم توجه ویژه‌ای به این مهم شود و در راستای حل آنها گام موثری برداشته شود.

نعمتی با اشاره به نارسایی‌ها و مشکلات در حوزه مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی بیان کرد: فقدان استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و توانمند به لحاظ علمی یکی از مشکلات حوزه مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی شهر است.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد تاکید کرد:  ضرورت دارد از ظرفیت نیروهای توانمند و متخصص و علمی در مراکز پژوهشی  استفاده شود چراکه آنان با ارائه طرحها  بازوی توانمندی برای شهرداری و شوراها هستند.

نعمتی گفت: به رسمیت نشناختن مراکز پژوهشی شوراهای چالش بوده که نیاز است در راستای تقویت جایگاه مراکز پژوهشی در شوراهای اسلامی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ناهماهنگی بین مراکز پژوهشی را از جمله چالش‌های شورا دانست و با بیان اینکه مصوبات شوراها باید با مطالبات مردم همسو باشد، عنوان کرد:  مشکل عمده مراکز پژوهشی شوراها تخصیص اعتبارات  دولتی در حوزه شهرداری‌هاست.

نعمتی بیان کرد:  مجوز بکارگیری نیروهای علمی در حوزه مدیریت شهری و برگزاری دوره‌های علمی تخصصی و اصلاح چارت سازمانی شهرداری ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401070803408
  • خبرنگار : 50177