خوشه دهی کشت مجدد برنج در ۲۰ هکتار از شالیزارهای صومعه سرا  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا به کشت مجدد برنج در ۲۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشاء های برنج انجام شده به مرحله خوشه دهی رسیده اند.

احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا  با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دومین شهرستان بزرگ تولید کننده برنج در گیلان است، اظهار کرد: به طور میانگین در شهرستان صومعه سرا ۷۶ هزار تن برنج سفید تولید می شود.

 وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد تولید برنج در این شهرستان افزایش یافته که بیشتر از نوع ارقام بومی هاشمی است.

پادیاب ادامه داد: در ۳ هزار هکتار از شالیزارهای صومعه سرا نیز برنج پُر محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه کاهش ضایعات برنج موجب ارتقای درآمد کشاورزان می شود، خاطرنشان کرد: کاهش ضایعات برنج را هم در شالیزارها و هم در شالیکوبی ها رصد می کنیم و امسال شاهد کاهش قابل توجه برنج در شالیزارها ی صومعه سرا بودیم.

پادیاب در ادامه به کشت مجدد برنج در ۲۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشاء های برنج انجام شده به مرحله خوشه دهی رسیده اند.

وی افزود: اغلب برنجکارانی که کشت مجدد برنج انجام دادند ماشین آلات لازم را در اختیار دارند و ما نیز به آنها توصیه های فنی را ارائه کرده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا تصریح کرد: در کشت مجدد برنج علاوه بر رقم هاشمی از ارقام زودرس استفاده شده است. پیش بینی می کنیم برداشت پُر محصولی را در این ۲۰ هکتار شالیزار شاهد باشیم.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401070702773
  • خبرنگار :