مراکز اختلال یادگیری در کرمانشاه افزایش می‌یابند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش تعداد مراکز اختلال یادگیری در استان خبر داد.

علی محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا، تعداد مراکز اختلال یادگیری در استان در سال گذشته را ۱۲ مرکز عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد این مراکز به ۳۱ مرکز خواهد رسید.

وی با تشریح ویژگی های دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری، گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی عادی بوده و جزو دانش‌آموزان استثنایی به شمار نمی روند.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان از نظر بهره هوشی تفاوتی با سایر همسالان خود ندارند، اما بدلیل نقص در پردازش اطلاعات عملکرد ذهنی پایین تری دارند و این مساله کودک‌ را به دانش آموزی کُند تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه اختلال یادگیری می‌تواند به اشکال مختلف مثل ناتوانی در خواندن، نوشتن، محاسبه، گوش کردن و استدلال بروز کند، گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری حالاتی از بیش فعالی و نقص توجه نیز از خود بروز می‌دهند، در نتیجه والدین باید همزمان با مشکلات آموزشی، با مشکلات رفتاری فرزند خود نیز دست و پنجه نرم کنند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در سنین پایین می‌توان به شکل دهی شخصیت کودک در بزرگسالی کمک کرد، گفت: به خانواده ها توصیه می شود اختلال یادگیری در فرزندانشان را جدی گرفته و در پی رفع آن باشند.

وی سپس با بیان اینکه دو درصد دانش آموزان ابتدایی کرمانشاه دچار اختلالات یادگیری هستند، گفت: این آمار در دوران کرونا کمی بیشتر شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401062619137
  • خبرنگار : 50180