مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:

واگذاری کتابخانه‌های کانون از اساس غیرکارشناسی است/ کانون کارخانه اقتصادی نیست

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، پیشنهاد واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری به نهاد کتابخانه‌ها را از اساس غیرکارشناسی دانست و گفت: این طرح مساوی با نابودی و انحلال کانون پرورش فکری است.

محبوبه رجب‌نسب با اشاره به حواشی اخیر و «واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌ها» به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کانون یک شرکت دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است و براساس اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدف اصلی کانون فعالیت در راستای رشد و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه ما از کتابخانه های کانون به عنوان مراکز فرهنگی و هنری یاد می کنیم، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مرکز بر مبنای کتاب، فعالیت های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و اسلامی با هدف نخبه‌پروری و تربیت سرمایه های انسانی نخبه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی ارائه می کند و هدف نهایی آن تربیت نیروی انسانی خلاق، نخبه و کارآمد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان به نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر زیان‌ده بودن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: متأسفانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مانند یک دستگاه اقتصادی ارزیابی کردند و متأسفانه این اتفاق از سوی شخصی رخ داد که در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و خود از جنس فرهنگی است.

رجب‌نسب اضافه کرد: چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از مطالعه اساسنامه و بررسی رسالت و محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چنین مقایسه اشتباهی را انجام داده و بر این مبنا پیشنهاد داده است؟

کانون پرورش فکری نیازمند حمایت مالی است/ خدمات کانون پرورش فکری رایگان شود

وی طرح مسئله زیان‌دیده بودن و واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌ها را از اساس غیرکارشناسی دانست و تأکید کرد: از طرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید خدمات ارزان‌قیمت ارائه کند و حتی از لحاظ مالی حمایت شود تا بتواند به همه به طور رایگان خدمت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه سرمایه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مادی نیست، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کارخانه اقتصادی و تولیدی نیست بلکه کارخانه تربیت نیروی انسانی است و اختصاص اعتبار به کانون پرورش فکری در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است.

رجب‌نسب با تأکید بر اینکه چطور قبل از بررسی میزان درآمد، عملکرد  و سنجش میزان موفقیت نهاد کتابخانه‌ها چنین پیشنهادی مطرح شده است، متذکر شد: واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌ها مساوی با نابودی و انحلال کانون پرورش فکری است.

وی با بیان اینکه استقلال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حفظ شود، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمی‌تواند ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، قرار نیست وضیعت بدتر از شرایط فعلی شود و اگر مسئولان دل‌نگران این مسئله هستند ابتدا ضمن حفظ استقلال کانون پرورش فکری، ساختار فعلی آن را بر هم نزنند و منابع اعتباری آن را تقویت کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401062418464
  • خبرنگار : 50491