به گزارش ایسنا به نقل از متاوبز، وقتی یک سایتی برای کسب و کارتان طراحی میشود، بازدیدکنندگان سایت شما در ابتدا ظاهر سایت و طراحی سایت شما را میبینند و ممکن است کیفیت خدمات شما را بر اساس آنچه در صفحه نمایش (ظاهر سایت) خود میبینند قضاوت کنند. اگر سایت شما غیرحرفهای به نظر برسد، به احتمال کمتری از محصولات شما خرید میکنند و یا از خدمات سایت شما استفاده میکنند.
سایت حرفهای و ویژگیهای یک سایت
طراحی سایت خود را با ویژگیهای حرفهای طراحی کنید یا از مختصصین طراح سایت درخواست نمایید.
بنا به گفته سایت متاوبز: قبل از هر چیز، ذکر اهمیت داشتن یک وبسایت برای شرکتها و یا کسب و کار شما در اینجا ضروری است. در دنیایی که به طور فزایندهای به اینترنت متصل میشوند، یا بیشتر فعالیتها به صورت آنلاین میباشد و زمان بیشتری را افراد در وب میگذرانند ، ضروری است که یک برند از طریق وبسایت خود، حضور دیجیتالی داشته باشد. یک وب سایت دید شما را در اینترنت فراهم میکند و در نتیجه به شما کمک میکند تا افراد بیشتری را به مدل کسب و کار خود جذب کنید.
متاوبز روی این مسئله مهم تاکید میکند که: یکی از موارد بسیار رایج کسانی هستند که میخواهند بدون داشتن دانش زیادی در این زمینه وب سایت خود را بسازند. با استفاده از یک متخصص در انتخاب نوشتههای با کیفیت و انحصاری و با اطمینان از رعایت حق چاپ دیگران، کلیه حقوق آن وبسایت محفوظ میماند یعنی به اصطلاح حق کپیرایت رعایت میشود.
ویژگیهای مهم یک سایت حرفهای:
بهینهسازی برای موبایل
امروزه کاربران، بیشتر زمان خود را در اینترنت با تلفن همراه صرف میکنند. با توجه به اینکه تقریباً همه افراد گوشی هوشمند دارند، پیشبینی میشود که تا سال 1403 (2024 میلادی)، خرید از طریق تلفن همراه درصد بیشتری از کل هزینههای اینترنت را به خود اختصاص دهد. این رشد در سطح جهانی اتفاق میافتد، پس ایجاد سایت در موبایل مهمترین ویژگی از حرفهای بودن سایت میباشد. در صورتی که سایت ریسپانسیو (سازگار با موبایل) نشده باشد خطر از دست رفتن مشتریان شما را تهدید میکند.
ظاهر عمومی وب سایت شما
داشتن ظاهر خوب لزوماً به معنای جلوههای ویژه چندگانه نیست. در حالی که برخی جلوهها هنوز توجه را به خود جلب میکند، داشتن طراحی تمیز و منطقی، دارای تعادل رنگ خوب و رنگ سازمانی مناسب آن برند و حوزه کاری، گرافیک معنادار، به علاوه خوانایی آسان، کلید موفقیت است.
تجربه کاربر پسند
یافتن یا انجام هیچ چیز در وب سایت شما نباید دشوار باشد. هرچه موانع بیشتری بر سر راه مشتریان قرار دهید، قبل از اینکه کالا یا خدمات شما را بخرند، تعداد بیشتری از آنها از سایتتان خارج میشوند.
پیشنهاد میکنیم که ناوبری سایت خود را ساده کنید.
اگر سایت بزرگی دارید، به نوار جستجو نیز نیاز دارید
فروشگاههای تجارتی باید از ابزارهای جستجوی فیلتر شده استفاده کنند که به مشتریان امکان میدهد موارد را جستجو کنند و سپس نتایج را با فیلتر کردن مواردی مانند قیمت، رنگ، اندازه و غیره محدود کنند. همچنین میتوان با قرار دادن پیوندهای داخلی در صفحات و در قسمت پاورقی صفحه، پیمایش را بهبود بخشید.
هر اقدامی که مشتری باید انجام دهد ساده باشد
مواردی مانند پرکردن آسان فرمها، اشتراک و لغو اشتراک، افزودن و مشاهده سبد خرید، و مهمتر از همه تماس گرفتن اقدام ساده باید برای این موارد در نظر گرفت.
آسان بودن به معنای قرار دادن آنها در مکانهای واضح، کاهش تعداد مراحلی است که یک مشتری باید انجام دهد و شفافسازی برای مشتری که باید انجام گیرد.
سرعت سایت خود را بالا ببرید.
سرعت بارگذاری آهسته برای یک سایت مورد خطرناکی است و میتواند کاربر را ناامید کرده و کاربر از سایت شما به سمت سایت رقیب برود. مردم از وبسایتهایی با بارگیری آهسته خوششان نمیآید و اگر صفحه به اندازه کافی سریع بارگیری نشود، این احتمال وجود دارد که ظرف چند ثانیه آن را ترک کنند.
توصیه میشود انیمیشنهای غیر ضروری یا هر چیز دیگری که پهنای باند بیش از حد مصرف می کند را حذف کنید.
جهت راهنمایی و مشاوره برای فروشگاه خود، میتوانید به وب سایت طراحی سایت فروشگاهی متاوبز مراجعه کنید تا متخصصان طراحی سایت بتوانند با معیارهای مورد انتظار و ویژگیهای حرفهای بودن سایت شما را در طول مسیر راهنمایی کنند.
منبع : متاوبز metawebz.org
انتهای رپرتاژ آگهی