دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:

شهرهای آبی در آذربایجان غربی افزایش یافت

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش تعداد شهرهای آبی کرونایی در استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: با کاهش روند بیماری کرونا در استان در حال حاضر ۴ شهرستان سلماس، نقده، بوکان و پیرانشهر: آبی، شهرستان پلدشت: نارنجی و  ۱۲ شهرستان زرد است.

وی با اشاره به افول موج هفتم کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۱ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد بستری جدید ثبت شده که از این تعداد پی سی آر ۵ بیمار مثبت بوده است.

دکتر موسوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کردند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مبتلای جدید مثبت در استان ثبت شده است.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی مثبت در استان ثبت شده است.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۵ دوز واکسن در استان بین جامعه هدف ۵ سال به بالا تزریق شده است، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون و ۶۷۱ نفر نوبت اول، بیش از ۲ میلیون و ۳۹۲ نفر نوبت دوم، بیش از یک میلیون و ۹۲ نفر نوبت سوم و ۴۷ هزار و ۷۰۸ نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خاطر نشان کرد: بررسی آمارها بیانگر کاهش بیماران مراجعات سرپایی ، بستری کل، تستهای مثبت و موارد فوتی است که این آمار نشان دهنده این است که سیر نزولی بیماری کرونا در استان ادامه دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل روند کرونا نشان می دهد که شدت و حدت موج هفتم در مقایسه با موجهای قبلی کمتر و ضعیفتر است، گفت: ابتلاهای گسترده جهانی از یک سو، واکسیناسیون وسیع از سوی دیگر باعث شد که یک ایمنی عمومی نسبی در سطح دنیا ایجاد شود و به مرور زمان و در خلال ۳ سال از شدت و حدت بیماری کاسته شود.لذا پیش بینی می شود اگر جهش های خطرناکی اتفاق نیافتد روند بیماری در موج بعدی خفیف تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401061914151
  • خبرنگار : 50136