بهگزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، مسعود حسینی اظهار کرد: با تلاش و همت شبانهروزی کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز همکاری کلیه کارکنان معاونت شهرسازی و معماری، مناطق چهارگانه، اداره درآمد و سایر همکاران شهرداری همدان، سامانه شهرداری الکترونیک از روز شنبه ۱۲ شهریور در شهرداری همدان راهاندازی شد.
وی مطرح کرد: پیشگیری از سلیقهگرایی، شخصمحوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از ثمرات این سامانه است که با ارائه خدمات بهصورت غیرحضوری گام مهمی در راستای شفافسازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.
حسینی با اشاره به امکان اعلام هوشمند ضوابط ساخت و ساز بهصورت غیرحضوری در این سامانه، توضیح داد: متقاضیان میتوانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشغال، تعداد طبقات، عوارض و ... را براساس لایههای اطلاعات مکانی و محاسبات سیستمی رؤیت و سپس درخواست پروانه ساختمانی را بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت کنند.
وی به سایر مزایای این سامانه اشاره کرد و افزود: پاسخدهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی، بانک و ادارات خدماترسان شامل اداره برق، آب و گاز، پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه، تصدیق گواهی و اصالت سنجی اسناد و مدارک و ایجاد کارتابل شهروندی برای خدمات اختصاصی به مالکان از دیگر خدماتی است که در این سامانه بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه خواهد شد.
شهردار همدان در ادامه بیان کرد: دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموسترین رویارویی شهروندان با شهرداریها بهشمار میرود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری همدان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرآیند است.
حسینی اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت شهری تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفافسازی روند فعالیت بخشهای مختلف شهرداری به نفع مردم دارد و راهاندازی سامانه شهرداری الکترونیک نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری همدان در حال انجام است.
وی در پایان با تأکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، اظهار کرد: شهروندان همدانی میتوانند با مراجعه به آدرس http://esup.hamedan.ir/ از خدمات عمومی و با ایجاد کارتابل شهروندی از خدمات اختصاصی این سامانه بهره مند شوند.
انتهای پیام