نخست‌وزیر آتی انگلیس به نشست امنیتی اتحادیه اروپا دعوت می‌شود

اتحادیه اروپا قرار است از نخست وزیر جدید انگلیس برای شرکت در نشست امنیتی این اتحادیه که به زودی برگزار می‌شود، دعوت به عمل بیاورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، نخست وزیر بعدی انگلیس که به احتمال زیاد لیز تراس خواهد بود، برای شرکت در این نشست که ششم اکتبر در پراگ، پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود، دعوت می‌شود.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفته که با وجود مشکلات بر سر پروتکل ایرلند شمالی شکی نیست انگلیس یکی از مدعوین در این نشست امنیتی باشد.

وی در مصاحبه‌ای با گاردین و دیگر رسانه‌های اروپایی گفت: مشخص و واضح است که انگلیس بایستی در این نشست حضور داشته باشد. حتی اگر ما مذاکرات و مشکلاتی درباره مساله پروتکل داشته باشیم باز هم در یک دید کلی شکی نیست که دوست هستیم و باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهیم.

اگر لیز تراس ساکن بعدی خانه شماره ۱۰ لندن باشد، پاسخ او به این دعوت را می‌توان نشانه اولیه برای موضعش در قبال اروپا قلمداد کرد. رقابت بر سر رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس که عهده‌دار سمت نخست‌وزیری می‌شود، احتمالا بین لیز تراس و ریشی سوناک که سابقا وزیر خزانه‌داری دولت بوریس جانسون بود، باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401061310202
  • خبرنگار : 71129